SARE: XVI Badanie wykorzystania poczty elektronicznej [raport]

Za nami XVI już Badanie wykorzystania poczty elektronicznej. Przeprowadzona jesienią ankieta przy współpracy systemu SARE i Agencji Badawczej BioStat, pozwoliła zebrać głosy użytkowników na temat e-mail marketingu. Co się zmieniło w komunikacji mailingowej na przestrzeni roku?
O autorze
2 min czytania 2020-02-14

Tegoroczny raport potwierdził przypuszczenia, że e-mail marketing ma się nadal dobrze, a nawet bardzo dobrze. Wyniki przedstawione w raporcie mówią same za siebie, aż 92% ankietowanych uważa, że poczta elektroniczna to wciąż najchętniej wykorzystywany kanał dotarcia do odbiorcy w sieci, a 70% respondentów stwierdziło, że nadal subskrybuje newslettery i chce otrzymywać wiadomości mailowe.

Raport z XVI Badania Poczty Elektronicznej, to również świetna baza wiedzy dla wszystkich osób związanych z e-mail marketingiem. Wyniki badania pokazują, jak odbierane są kampanie mailingowe ze strony adresata, jak i nadawcy. Porównując dane z ubiegłych lat, w raporcie odnotowano w jakich obszarach zmienił się e-mail marketing. Ponadto jest on uzupełniony o rzeczowe komentarze ekspertów z branży marketingowej, prawnej oraz social media, co daje czytelnikowi praktyczne spojrzenie na e-mail marketing w roku 2020.

Jak użytkownik może ochronić się przed spamem?

Według Artura Maciorowskiego – redaktora prowadzącego Magazyn Online Marketing „[…] od 50% do nawet 70% wiadomości elektronicznych wpadających do naszych skrzynek e-mail to spam. I trudno znaleźć kogoś, kogo nie dotknęło to zjawisko. Mimo coraz bardziej restrykcyjnej polityki i działań filtrów antyspamowych wciąż wiele wiadomości pseudo-sprzedażowych przebija się do naszych skrzynek odbiorczych.”

Podobnie do ubiegłych lat, większość wiadomości przychodzących na nasze skrzynki mailowe to informacje, których nie chcemy otrzymywać. Przeprowadzone badanie wskazuje, że prawie 40% ankietowanych odbiera dziennie od 4 do 10 wiadomości SPAM. Niestety, w porównaniu z ubiegłymi latami zauważalny jest systematyczny spadek poziomu ostrożności użytkowników poczty elektronicznej. Większość z nas w ogóle nie stosuje blokady wyświetlania grafik, czy filtrów antyspamowych, przez co liczba otrzymywanych codziennie niechcianych wiadomości jest tak wysoka.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co zrobić, aby poprawić efekty kampanii mailingowej?

Obecnie marketerzy nie wykorzystują w pełni możliwości, które niesie ze sobą e-mail marketing. Podstawą skutecznej kampanii według przeprowadzonego badania jest targetowanie i personalizacja. Dzięki takim działaniom mailing trafi do najbardziej zainteresowanych odbiorców, co przełoży się na skuteczność i wyniki kampanii. Ponad 70% respondentów, którzy korzystają w swojej komunikacji z personalizacji i targetowania, jest zadowolona z efektów starannego dobierania grupy odbiorców i dostosowania do nich wysyłanych wiadomości.

Świetnym podsumowaniem są słowa Jacka Konska, performance & e-mail marketing directora, INIS. „W erze e-commerce i zwiększania sprzedaży e-mail marketing to nadal „must have” każdego marketera. Obok działań SEM to właśnie komunikacja mailowa przynosi największy zwrot z inwestycji.”

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Patronat nad tegorocznym Badaniem Poczty objęli: BioStat® Centrum Badawczo-Rozwojowe, Online Marketing Polska, IAB Polska, Izba Gospodarki Elektronicznej, Brief.pl, Koncept, Marketer+, NowyMarketing, MamStartup, Tygrysy Biznesu, Fundacja Force, Szef Sprzedaży, INIS, Salelifter.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Raport można pobrać na tej stronie.