6. edycja kampanii „Porozmawiajmy szczerze o otyłości” to kompleksowe działania na wielu poziomach komunikacji, których celem jest nie tylko zwiększanie świadomości na temat choroby otyłościowej, ale także motywowanie do działania poprzez edukacją, budowanie zdrowych nawyków i otwartej rozmowy na temat zdrowia.
Tegoroczne hasło „Słuchaj serca. Lecz otyłość” ma podwójne znaczenie – z jednej strony zachęca do dbania o swoje zdrowie i potrzeby organizmu, z drugiej podkreśla związek otyłości z chorobami sercowo-naczyniowymi.
Zobacz również
Jednym z wyzwań w obszarze otyłości jest zbudowanie i utrzymanie motywacji oraz uświadomienie, że każdy krok ku zdrowiu ma znaczenie. Dlatego nowa odsłona kampanii rozpoczyna się akcją ambientową w przestrzeni miejskiej, symbolicznie podkreślającą tę drogę.
Instalacja inspirowana rytmem serca
W centrum Warszawy, na schodach przy CH Złote Tarasy, pojawiła się motywacyjna instalacja, mająca skłonić do refleksji nad zdrowiem. Autorką projektu jest Martyna Wędzicka-Obuchowicz, uznana projektantka graficzna i wykładowczyni akademicka.
Jej praca, inspirowana rytmem bijącego serca – symbolem życia, zdrowia i troski – odzwierciedla tegoroczne przesłanie kampanii.
Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Instalację można oglądać do 19 kwietnia.
Spoty z udziałem Roberta Kudelskiego
W sieciach kin Cinema City, Multikino i Helios emitowany jest spot, którego bohaterem jest Robert Kudelski, aktor i ambasador kampanii od trzech edycji.
Spot transmitowany jest w wybranych stacjach radiowych.
Kampania obecna jest także w przestrzeni DOOH – materiały wyświetlane są w centrach handlowych, biurowcach oraz placówkach medycznych Medicover.
Edukacja i komunikacja w digitalu
Strategia kampanii w digitalu koncentruje się na edukacji poprzez atrakcyjne i angażujące treści, takie jak materiały wideo, social media stories, quizy, kalkulatory oraz infografiki. Kluczowym elementem jest także przedstawianie opinii ekspertów oraz głosów ambasadorów kampanii, co pozwala na budowanie świadomości na temat otyłości w sposób przystępny i merytoryczny.
Działania public relations i współpraca z mediami
Integralną częścią kampanii są również działania public relations, których celem jest zwiększanie społecznej świadomości na temat otyłości, budowanie relacji z mediami oraz angażowanie kluczowych interesariuszy – ekspertów, liderów opinii, pacjentów oraz partnerów kampanii.
Za tworzenie i realizację strategii komunikacyjnej kampanii, przygotowanie treści edukacyjnych, współpracę z ambasadorami, KOL-ami, twórcami internetowymi oraz organizację wydarzeń wspierających promocję kampanii odpowiada Ahava PR.
Za kreację (w tym spoty audio i video oraz akcję ambientową), strategię i komercyjne działania mediowe oraz współprace influencerskie odpowiada Flywheel PR. Agencję przy planowaniu i zakupie mediów wspiera PHD. Spoty w wersjach 30- i 15-sekundowej wyreżyserował Aleksander Kropidłowski, za produkcję odpowiadał dom produkcyjny Truskavka
Działania digital marketingowe, w tym strategię social media, Digital & Social Key Visual, kampanie płatne, SEO, wsparcie techniczne i analitykę, prowadzi agencja Whites.