Ze względu na pandemię COVID-19 Wystawa Światowa EXPO 2020 w Dubaju została przełożona o rok i odbędzie się między 1.10.2021 r. a 31.03.2022 r. Mimo zmiany terminu, organizatorzy zdecydowali, by pozostawić dotychczasową nazwę wydarzenia: EXPO 2020. Hasło przewodnie Wystawy brzmi: „Łącząc umysły, tworzymy przyszłość”. Polska, podtrzymując chęć uczestnictwa w tym największym promocyjno-gospodarczym wydarzeniu na świecie, opracowuje program wspierający polskich przedsiębiorców w rzeczywistości post-pandemicznej.
– Obecna sytuacja stawia przed nami nowe wyzwania. Nasze podstawowe założenia, zawarte w Koncepcji Programowej, pozostają niezmienne, jednak zarówno w pracach nad narracją Pawilonu, jego treściami multimedialnymi, jak i w programie gospodarczym czy w każdym innym obszarze naszych przygotowań do EXPO 2020, uwzględniamy kontekst epidemiologiczny. Prace nad ekspozycją będziemy prowadzić w oparciu o wytyczne organizatora i obowiązujące w ZEA regulacje w zakresie bezpieczeństwa sanitarnego. W warstwie merytorycznej dążymy do zachowania przewagi uniwersalnych przekazów o Polsce, pogłębiając w szczególności wątki gospodarcze. W myśl hasła przewodniego Pawilonu Polski, chcemy pokazać Polskę jako kraj ludzi kreatywnych i zaradnych, również w kontekście zmagań ze skutkami pandemii COVID-19. Obserwując zaangażowanie, energię i interpretowaną na nowo potrzebę współdziałania wśród organizatorów i uczestników, wierzymy, że rozmach Wystawy Światowej w nowych ramach czasowych będzie imponujący. EXPO 2020 w Dubaju będzie jednym z pierwszych prawdziwie globalnych wydarzeń o charakterze gospodarczym, które będą miały charakter stacjonarny, a tym samym zdefiniują na nowo wartość bezpośrednich spotkań międzyludzkich – tłumaczy Adrian Malinowski, komisarz generalny Sekcji Polskiej Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju.
Zobacz również
Uczestnicy konkursu na „Opracowanie koncepcji materiałów multimedialnych w Pawilonie Polski na Wystawie Światowej EXPO Dubaj 2020” zostali zaproszeni do przygotowania pracy złożonej z dwóch części: strategicznej, polegającej na stworzeniu koncepcji prezentacji Polski poprzez materiały multimedialne w Pawilonie Polski, a także części artystycznej obejmującej opracowanie dwóch próbek materiałów multimedialnych (materiału video oraz animacji). Prace były oceniane przez sąd konkursowy, złożony z ekspertów rynkowych, przedstawicieli resortów oraz członków Zespołu EXPO 2020 Dubai w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
– Przed uczestnikami konkursu stało trudne zadanie opracowania intrygującej opowieści o współczesnej Polsce, która uzupełni dotychczas wypracowane koncepcji kreatywne, w tym koncepcję architektoniczno-tematyczną. Zwycięską pracę wyróżniało doskonałe podejście strategiczne, a w części artystycznej – duża wrażliwość w zakresie doboru treści oraz budowania dramaturgii przekazu. Uwzględniając nowe okoliczności, które stworzyła pandemia COVID-19, rozpoczynamy intensywną pracę nad kreatywną interpretacją tematu przewodniego Pawilonu Polski na EXPO 2020 („Polska. Kreatywność inspirowana naturą”), której efektem będzie stworzenie wizytówki naszego kraju – angażującej i zachwycającej opowieści o Polsce, Polakach oraz inspirowanych naturą technologiach – mówi Monika Dyląg-Sajór, koordynator projektu EXPO 2020 Dubai w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
– Naszym celem jest przedstawienie Polski poprzez kreatywność będącą źródłem sukcesów w gospodarce, nauce i kulturze. To uniwersalne przesłanie zbudujemy wokół wyjątkowych dla nas wartości, idei i postaw – mówi Jan Pomierny, Prezes Zarządu firmy Science Now, lidera zwycięskiego konsorcjum. Wystawy Światowe od zawsze stanowiły ważną platformę do prezentowania kulturowej różnorodności oraz gospodarczych osiągnięć i aspiracji. Naszym zadaniem będzie jak najlepsze wykorzystanie dostępnych środków wyrazu – od multimediów poprzez doświadczenia analogowe – oraz ich przekucie na angażującą opowieść o współczesnej Polsce – dodaje Łukasz Alwast, członek zarządu ds. Rozwoju i Współzałożyciel firmy Stellar Fireworks.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– EXPO 2020, to miejsce, w którym spotka się cały świat, aby wspólnie opowiedzieć o wyzwaniach dotyczących przyszłości. Z wielką przyjemnością podjęliśmy współpracę z Science Now, Stellar Fireworks oraz Polską Agencją Inwestycji i Handlu przy tworzeniu koncepcji doświadczenia, które odwiedzających zanurzy w polskim fragmencie tej opowieści. To dla naszego zespołu świetna okazja, aby poznać polską kulturę i przyłączyć się do polskiej kreatywności – mówi Nick Scappaticci, założyciel i szef studia Tellart.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Prace konkursowe były oceniane w oparciu o kryteria, obejmujące m.in. atrakcyjność, kreatywność, nowoczesność zaproponowanej koncepcji i propozycji materiałów, czytelność, szczególnie w odniesieniu do percepcji zagranicznego odbiorcy, a także poziom spójności z wytycznymi PAIH zawartymi w briefie.
Pawilon Polski będzie główną areną prezentacji oraz nośnikiem informacji o Polsce podczas Wystawy Światowej EXPO 2020 w Dubaju. Stworzenie koncepcji oraz realizacja treści multimedialnych przez laureata konkursu będzie kolejnym krokiem budowania przekazu o naszym kraju, który dopełni koncepcję architektoniczną budynku.