Częścią kampanii jest krótkometrażowy film „Black Beauty is Beauty”, stanowiący podsumowanie tego, jak przez markę są postrzegane czarne osoby i jaki jest ich wpływ na piękno. Spot powstał, aby uświadomić – wciąż niedoceniany – wkład czarnej społeczności w branży kosmetycznej. Film ma edukować, zwiększać świadomość oraz zachęcać do rozmów na temat bogatej historii czarnego piękna. Marka chce zachęcić odbiorców do włączenia się w obronę wszelkiego piękna bez względu na kolor skóry.
Celessa Baker, wiceprezes ds. marketingu marki, makijażu i włosów w Sephora, podkreśliła, jak ważne są osoby ze środowiska BIPOC (Black, Indigenous, People of Color) dla branży beauty. Tworzenie produktów odpowiadających na potrzeby czarnoskórych osób może jednocześnie rozwiązać problemy innych grup. Przykładowo kręcone włosy nie są jedynie na głowach czarnych ludzi, a wyższy poziom melaniny w skórze, która wymaga specjalnej pielęgnacji, dotyczy także białych osób z przebarwieniami. Baker podkreśla, że Sephora, wspierając marki należące do osób czarnoskórych, odpowiada także na potrzeby innych nisz.
Zobacz również
Oprócz jesiennej kampanii, Sephora zdecydowała się również na inne działania w myśl zobowiązania DEI (Diversity, Equity & Inclusion). Marka wprowadzi pierwszy Sephora Black-Owned Brands Favorites Kit, czyli specjalny zestaw kosmetyków należących wyłącznie do marek czarnoskórych właścicieli. Wśród kilkunastu brandów znalazły się m.in.: FENTY BEAUTY by Rihanna, LYS Beauty by Tisha Thompson, adwoa beauty by Julian Addo, Hyper Skin by Desiree Verdejo.
businesswire.com
Sprzedaż specjalnego zestawu Sephora została powiązana z akcją 15percentpledge, która polega na przeznaczaniu przez detalistów co najmniej 15% powierzchni swoich półek na asortyment należący do czarnych producentów. Dlaczego akurat 15 %? Właśnie taki odsetek populacji Stanów Zjednoczonych stanowią czarne osoby. Piętnastoprocentową obietnicę, oprócz Sephory, zadeklarowały już takie marki, jak VOGUE, GAP czy Banana Republic.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sephora wdrożyła plan zwalczania uprzedzeń rasowych w całej działalności i spodziewa się podwoić liczbę swoich marek należących do czarnej społeczności do końca roku.
– Zdajemy sobie sprawę, że możemy działać lepiej, a to zobowiązanie opiera się na naszej ciągłej pracy, aby wykorzystać nasze zasoby do wprowadzania znaczących i długoterminowych zmian dla Sephora i naszej branży – dołączenie do programu komentuje Artemis Patrick, Chief Merchandising Officer marki Sephora.
Kolejnym działaniem wspierającym osoby czarne w branży beauty jest uruchomienie programu Sephora Accelerate 2022. Założeniem programu jest stworzenie możliwości rozwoju dla czarnych właścicieli marek kosmetycznych.
Sephora deklaruje, że jej zobowiązaniem w tym roku ponownie jest pomoc w promowaniu marek osób reprezentujących BIPOC. Osoby, które zgłoszą się do programu, zyskają szansę na wyruszenie w sześciomiesięczną podróż edukacyjną, aby zdobyć umiejętności niezbędne do stworzenia udanego biznesu. Sephora Accelerate będzie oferował swoim członkom solidny program nauczania, który obejmuje mentoring, wsparcie merchandisingowe, potencjalne finansowanie i kontakty z inwestorami, aby zapewnić wsparcie założycielom brandów w uruchomieniu biznesu i długoterminowym rozwoju w Sephora.
sephoraaccelerate.com
Uczestnicy poprzedniej edycji ukończyli edukację w ramach programu w czerwcu, a marki takie jak Hyper Skin już przygotowują się do szybkiego rozpoczęcia sprzedaży za pośrednictwem Sephory.
– Upewniam się, że moja społeczność jest celebrowana, odzwierciedlana i czuję, że ktoś do niej mówi – stwierdziła Desiree Verdejo, założycielka i dyrektor generalna Hyper Skin – marki debiutującej dzięki programowi Sephora Accelerate.
PS
Sephora stworzyła kampanię pod hasłem „The Unlimited Power of Beauty”, za pomocą której marka ukazuje wyraz nowoczesnej wizji piękna, charakteryzującej naszą generację.