Na shortliście znalazło się 30 marek, które w minionym roku uzyskały najwyższe łączne wyniki punktowe w trzech kluczowych konkursach branżowych organizowanych przez SAR: Effie Awards Poland, Innovation i KTR.
Zwycięzców poznamy 26 listopada podczas Gali Marketing Master, inaugurującej dwudniową konferencję Imagination Day 2025.
Zobacz również
– Marketing Master to ranking, który pokazuje, jak wygląda dziś dojrzały marketing – wszechstronny, odważny, niestandardowy, a przy tym odpowiedzialny. Chcemy wyróżniać tych reklamodawców, którzy potrafią łączyć strategię z emocją, dane z intuicją i efektywność z kreatywnością. To właśnie ta kombinacja kompetencji napędza rozwój branży – mówi Paweł Tyszkiewicz, Dyrektor Generalny Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Jasne zasady konkursu
Udział w zestawieniu jest bezpłatny i nie wymaga zgłoszeń. Uwzględniane są wszystkie podmioty, które zdobyły punkty w przynajmniej jednym z trzech konkursów organizowanych przez SAR.
Ze względu na różne systemy ocen i skalę punktową, stosowany jest jednolity mechanizm przeliczeniowy – zwycięzca każdego konkursu otrzymuje 10 punktów (100%), a wyniki pozostałych marek są przeliczane proporcjonalnie do tego poziomu.
Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
Końcowa punktacja to średnia z trzech obszarów: efektywności, kreatywności i innowacyjności, z zachowaniem równej wagi każdego z nich. W ten sposób powstaje obiektywne, mierzalne zestawienie, które odzwierciedla całoroczne osiągnięcia marek w trzech kluczowych aspektach działań marketingowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Shortlista 30 najbardziej wszechstronnych marketerów
W zestawieniu Marketing Master 2025 znalazły się marki, które w ostatnim roku konsekwentnie łączyły kreatywność z efektywnością i innowacyjnym podejściem do komunikacji. Na liście 30 marek znalazły się (w kolejności alfabetycznej):
- Allegro
- Answear.com
- Clovin
- Dawtona
- Decathlon
- Grupa Kino Polska
- Grupa Maspex
- Grupa OLX
- Grupa Pracuj
- Health Labs Care
- Igorilla
- ING Bank Śląski
- Kompania Piwowarska
- L’Oréal
- LOTTE Wedel
- Mastercard
- Mata
- McDonald’s
- Mondelēz
- Nutico™
- ORLEN
- PepsiCo
- BLIK
- Reckitt Benckiser
- Rossmann
- SFM Soft
- TechNovator
- TS Wisła Kraków
- Unilever
- Żabka
Gala Marketing Master
Pięciu najbardziej wszechstronnych marketerów zostanie nagrodzonych pierścieniami podczas Gali Innovation + Marketing Master, która odbędzie się 26 listopada 2025 r. o godz. 19.00 w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. Wydarzenie zainauguruje trzydniowy cykl spotkań, którego kontynuacją będzie dwudniowa konferencja Imagination Day 2025, organizowana przez SAR w dniach 27-28.11.