Sieć McDonald’s przeprasza za reklamę w Łazienkach Królewskich

Sieć McDonald’s przeprasza za reklamę w Łazienkach Królewskich
McDonald’s opublikowało oficjalne przeprosiny po tym, jak 27 sierpnia br. w Łazienkach Królewskich pojawiła się pływająca reklama marki, będąca elementem pokazu projektantki Gosi Baczyńskiej.
O autorze
1 min czytania 2019-09-02

27 sierpnia br. osoby przechadzające się po warszawskich Łazienkach Królewskich natrafili na niecodzienny widok ogromnego znaku sieci McDonald’s, który pływał nieopodal słynnego Pałacu na Wyspie. Krótko po tym, jak zdjęcie reklamy trafiło do internetu, na popularną markę spadła fala krytyki. 

Jak się jednak okazało, pływające złote łuki sieci były elementem pokazu polskiej projektantki Gosi Baczyńskiej, który miał miejsce wieczorem 27 sierpnia br. Tuż po zakończeniu wydarzenia, reklama McDonald’s miała zniknąć z Łazienek Królewskich. 

Mimo wszystko, wielu internautów głośno krytykowało markę za umieszczenie swojego logo w historycznym i zabytkowym miejscu. Nie podobało im się też tłumaczenie, że owa reklama pojawiło się tam tylko na potrzeby pokazu mody, na zaledwie jeden dzień. 

W związku z tym, marka opublikowała oficjalne oświadczenie, w którym przeprosiła za swoje działanie. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W wartościach naszej firmy szacunek dla dziedzictwa kulturowego zajmuje istotne miejsce. Zapewniamy, że w codziennych działaniach McDonald’s w Polsce kierujemy się zasadą ochrony ważnych historycznie miejsc i przestrzeni. Żałujemy, że zaistniała sytuacja miała miejsce. Logo naszej firmy miało być elementem scenografii wieczornego zamkniętego pokazu mody, którego byliśmy partnerem i nie powinno zostać wyeksponowane w godzinach otwarcia parku. Dołożymy wszelkich starań, aby podobna sytuacja więcej się nie powtórzyła – czytamy w oświadczeniu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing