Regularne uprawianie sportu to klucz do zdrowia, dobrego samopoczucia i sposób na zachowanie równowagi pomiędzy pracą i wypoczynkiem. Okazuje się jednak, że niekiedy sport… może zabijać. A przynajmniej tak twierdzą autorzy kampanii „Silhouettes”.
Akcja polegająca na rozwieszeniu billboardów ma zwracać uwagę na ryzyko wystąpienia niebezpiecznych znamion, które mogą przekształcić się w raka skóry – czerniaka. Najczęstszym powodem tego schorzenia jest nadmierna ekspozycja na słońce, a o to nietrudno podczas aktywności fizycznej na świeżym powietrzu.
Zobacz również
Na plakatach i grafikach publikowanych w mediach społecznościowych widać fragmenty ludzkiego ciała, na których pojawiły się znamiona przypominające kształtem postaci sportowców, m.in. biegacza, kolarza czy pływaka. Zdjęcia na potrzeby kampanii wykonał fotograf James Day, a zaprojektowano je we współpracy z chirurgiem zajmującym się rakiem skóry, panem Siva Kumarem. W ten sposób twórcy zadbali o autentyczność przekazu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zdjęcia: Facebook
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS „Spójrz, Polsko! Miej baczne oko na raka!”: w 5 miastach Polski pojawi się autobus
Katowice, Gdynia, Grunwald, Wrocław oraz w Lublin – to właśnie tam w tym roku odbywać się będzie unijna kampania „Spójrz, Polsko! Miej baczne oko na raka!”. Na ulice tych miast wyjedzie autobus oferujący między innymi spotkania z lekarzami i naukowcami, którzy na co dzień zajmują się tematyką nowotworową. Kampania ma na celu szerzenie wiedzy na temat profilaktyki onkologicznej oraz przełamywanie społecznego tabu związanego z rakiem.
PS2 Kluby ORLEN Superligi i ORLEN Superligi Kobiet piszą listy do dzieci chorych na raka. Odbiorcami podopieczni fundacji Cancer Fighters
Szczypiorniści zapoczątkowali akcję pisania listów do podopiecznych fundacji Cancer Fighters, którzy zmagają się z nowotworem. Do wzięcia udziału w inicjatywie zachęcają też kibiców. Zobacz, jak możesz wesprzeć inicjatywę.