Wszystko to udało się połączyć w kampanii dla marki ŠKODA – „Yeti, SUV do zadań specjalnych – Kilometry przygody” przygotowanej przez grupę kalicinscy.com.
Grupa docelowa ŠKODY Yeti to zarówno rodziny z dziećmi, jak również pasjonaci sportu osoby, które na co dzień potrzebują w swoim samochodzie więcej przestrzeni. Dotarcie do niej wymagało niestandardowych pomysłów. Zaplanowaliśmy akcję składającą się z dwóch etapów internetowej przygody. Dzięki niej pokazaliśmy, że można swobodnie realizować plan dnia, podróże małe i duże, a nawet szaleństwa wynikające z pasji – wystarczy mieć pod ręką odpowiednie auto. Najlepszym sposobem na znalezienie takiego samochodu jest jazda próbna i właśnie na nią zaprosiliśmy klientów ŠKODY.
Zobacz również
Pierwszy etap akcji, Jazda Próbna LIVE, miał na celu budowę pozytywnych skojarzeń z jazdą testową oraz wszechstronną prezentację nowego modelu. Aby osiągnąć cel, zaprosiliśmy do współpracy i zdania relacji z użytkowania testowania ŠKODY Yeti 3 influencerów z różnych kategorii. Umożliwiło to podkreślenie wszystkich mocnych cech auta oraz dotarcie do jak najszerszej grupy docelowej naszego targetu.
Za kierownicą ŠKODY Yeti usiedli: autor bloga skodovy.pl – ekspert z obszaru motoryzacji Damian Śmigielski, Marlena z popularnego lifstylowego bloga makóweczki.pl oraz Rafał z nakreche.com, który zaraża swoją pasją do narciarstwa i mobilizuje do aktywności innych.
Każda jazda próbna wiązała się z relacją LIVE w formie zdjęć lub video na Instagramie. Ważnym założeniem współpracy była rzeczywista zgoda na swobodną publikację materiałów przez influencerów w trakcie ich jazdy próbnej oraz obiektywne podsumowanie z testów na prowadzonych przez nich blogach. Dzięki temu otrzymaliśmy znakomity feedback – materiały obfitujące w ciekawe spostrzeżenia, indywidualne opinie każdego z użytkowników oraz ogólną ocenę modelu, która powinna pomóc potencjalnym klientom w podjęciu decyzji zakupowej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
„Oprócz prezentacji najbardziej atrakcyjnych cech modelu akcja miała również na celu zmianę wizerunku jazd próbnych, które do tej pory nie kojarzyły się z przygodą. Poprzez bezwarunkowe i niczym nieograniczoną ingerencję w testowanie ŠKODY Yeti przez zaprzyjaźnionych blogerów chcieliśmy pokazać, że jazda testowa może być ciekawym doświadczeniem, które pozwala na odkrywanie nowych możliwości samochodu i sprostanie wszystkim zadaniom specjalnym, które stawia przed nami rzeczywistość, zarówno w mieście, jak i poza nim.” – Łukasz Kazimierczak – Account Manager.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Po zakończeniu pierwszego etapu akcji, uruchomiliśmy konkurs Kilometry Przygody, którego celem jest aktywizacja grupy docelowej oraz zapisy na jazdy próbne. Na potrzeby akcji stworzony został specjalny landing page www.kilometryprzygody.pl. Zachęcamy na nim do podzielenia się pomysłem na wymarzoną jazdę próbną w trzech kategoriach do wyboru – 100, 500 i 1000 kilometrów. Najciekawsze pomysły nagradzane są użyczeniem Yeti, a kolejne 100 osób otrzyma specjalnie przygotowane upominki. Konkurs angażuje grupę docelową w internetową przygodę ze ŠKODĄ Yeti, w której finałowe zaproszenie do zapisu na jazdę próbną jest kontekstowe i naturalnie wynika z opowiadanej historii.
Kampania jest wspierana akcją promocyjną na facebooku.