Pracownicy jednostek administracji publicznej w Walencji rozpoczęli akcję, której celem jest gromadzenie DNA dzieci. Wszystko po to, aby wykrywać proceder kradzieży najmłodszych ich biologicznym rodzinom. Sytuacja ta, choć wydaje się brzmieć jak z thrillera, jest wyjątkowo często spotykana, a w jej ograniczeniu może pomóc stworzenie specjalnej bazy danych.
Próbki DNA miałyby być pobierane zarówno od biologicznych matek, jak i od osób, które podejrzewają, że mogły paść ofiarą oddzielenia od rodziny. Tak powstała kampania pt. „Skradzione dzieci – to nie jest bajka”, w której wykorzystano porównania do takich bajek, jak „Calineczka”, „Piotruś Pan” czy „Jaś i Małgosia”. Pomysłodawcy akcji podkreślają jednak, że dramat związany z wychowaniem z dala od biologicznych rodziców nie ma w sobie nic z baśniowego świata.
Zobacz również
W ramach kampanii powstały klipy wideo, spoty radiowe, reklamy drukowane w prasie oraz kreacje publikowane w mediach społecznościowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za działania odpowiada agencja Estimado.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: www.agenciaestimado.com
PS Jak marki mówią o najmłodszych? Przegląd reklam z dziecięcym motywem
Sprawdź przegląd najciekawszych kampanii z udziałem dzieci, który z okazji Dnia Dziecka przygotowała Monika Olkiewicz, content creatorka w LUCKYYOU.
PS2 Weź zabawę w swoje ręce! LEGO® stworzyło Strefę Zabawy w Warszawie
Przed nami Dzień Dziecka. Aby stworzyć okazję do celebracji tego dnia w rodzinnej atmosferze, grupa LEGO wystartuje z przestrzenią łączącą kreatywne aktywności z międzypokoleniową zabawą. Po raz pierwszy w historii powstanie Strefa Zabawy LEGO, w której to dzieci zadecydują o przebiegu swojej zabawy i wraz z rodzicami poznają świat LEGO.