Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

#SkuteczniePosprzatane – nowa kampania CSR marki Tefal

Tefal wystartował z nową kampanią społeczną, której celem jest zwrócenie uwagi na problem wciąż zwiększającej się ilości śmieci i posprzątanie polskich parków narodowych. W ramach akcji #SkuteczniePosprzatane Tefal przekaże część zysków ze sprzedaży odkurzaczy na rzecz Fundacji Nasza Ziemia.
O autorze
2 min czytania 2019-07-26

Trudno nie zauważyć, że w obecnym świecie cierpimy na nadmiar. Nadmiar treści, nadmiar informacji i oczywiście nadmiar śmieci. Jesteśmy do tego już tak przyzwyczajeni, że aby dostrzec, jak wszystkiego jest dużo, to wszystko… musiałoby po prostu zniknąć.

Z tego też powodu marka Tefal ruszyła z kampanią, która miała na celu zwiększenie ekologicznej świadomości społeczeństwa oraz zmianę ich nawyków. Ponadto, celem akcji było zwiększenie znajomości marki w nowych obszarach rynkowych. Tefal bowiem kojarzy się konsumentom przede wszystkim z akcesoriami kuchennymi, mimo, że ma w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment sprzętów elektronicznych, między innymi odkurzaczy.

– Od dłuższego czasu chcieliśmy dać wyraz temu, że nie jest nam obojętny los środowiska i staramy się dążyć do minimalizacji produkcji odpadów. Wiemy, że jako szanowana i rozpoznawalna marka jesteśmy odpowiedzialni za kreowanie świadomości ekologicznej na rynku i traktujemy tę rolę bardzo poważnie. Jest z tym związana między innymi polityka 10 lat naprawialności naszych odkurzaczy. Dodatkowo, szukaliśmy sposobu, aby podkreślić obecność marki Tefal w segmencie odkurzaczy. Nie było to łatwe zadanie, ponieważ w świadomości konsumenta jesteśmy kojarzeni przede wszystkim z akcesoriami kuchennymi. Chcieliśmy połączyć te cele w jedno i tak zrodziła się akcja „#SkuteczniePosprzatane – powiedziałą Joanna Nowakowska, dyrektor marketing marki Tefal. 

Kampania zaczęła się od posprzątania internetu

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

14 lipca na jeden dzień zniknęła cała treść serwisu ASZ Dziennik. Czytelnicy portalu mogli zobaczyć, że zakładki i artykuły zastąpiła biała plansza z hasłem #Skutecznieposprzatane. Puste reklamy pojawiły się także na stronach Filmweb i Gazeta.pl. Podobna sytuacja miała miejsce w mediach społecznościowych aktora Mateusza Damięckiego i prezenterki telewizyjnej Agnieszki Cegielskiej, którzy zostali ambasadorami akcji. Cała treść ich kanałów zniknęła na 24 godziny, a obserwatorzy mogli zobaczyć tylko pojedynczy post z hasłem kampanii. Próbę wyjaśnienia nietypowej sytuacji podjął portal NaTemat.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tefal skutecznie posprząta

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Następnego dnia ambasadorzy i partnerzy kampanii wyjaśnili, że ukrycie treści miało znaczenie symboliczne, a prawdziwym celem było zwrócenie uwagi na problem, jakim jest zanieczyszczenie naszej planety trudno biodegradowalnymi odpadami.

Przechodząc od słów do czynów, Tefal uruchomił dedykowaną stronę internetową, na której każdy może oddać głos na wybrany przez siebie park narodowy, któremu należy się uprzątnięcie śmieci. W akcji biorą udział parki: Gorczański, Roztoczański, Kampinoski i Wigierski, a miejsce, wybrane przez uczestników za pośrednictwem strony, zostanie posprzątane ze śmieci. Głosowanie potrwa do 15 września i tego samego dnia zostaną ogłoszone wyniki. Część dochodu ze sprzedaży odkurzaczy marki Tefal zostanie przekazana Fundacji Nasza Ziemia, odpowiedzialnej za organizację sprzątania wybranego miejsca.

Za całościową obsługę marketingową, w tym opracowanie i realizację kampanii #SkuteczniePosprzatane odpowiada agencja Cape Morris.