Jest przystojny, ma powodzenie u kobiet, ale jest samotny i cyniczny. Nie stroni od alkoholu i lubi palić. Świat, w którym żyje Philip Marlowe to kryminał noir, którego krystalicznie uczciwy detektyw z Los Angeles stał się symbolem. W ekranizacjach powieści Chandlera w rolę słynnego detektywa wcielał się m.in. Humphrey Bogart.
Raymond Chandler był amerykańskim pisarzem i scenarzystą, autorem popularnych i cenionych na świecie powieści kryminalnych. Pierwsza z nich – „Głęboki sen” – została wydana w 1939 roku. Powieść została przetłumaczona na język polski dopiero 36 lat później. Wcześniej, dokładnie pół wieku temu, w Polsce została wydana druga z serii powieści o legendarnym detektywie, „Żegnaj, laleczko”. Po latach słynne książki doczekały się odświeżonego, uzupełnionego i uwspółcześnionego tłumaczenia pod redakcją dwóch wielkich fanów twórczości Chandlera: Jakuba Ćwieka (pisarza i publicysty) oraz Bartosza Czartoryskiego (krytyka filmowego i tłumacza literatury).
Zobacz również
#Marlove
Storytel chce rozkochać fanów kryminałów w twórczości Chandlera nie tylko nowym tłumaczeniem, ale także niezwykłym głosem Przemysława Bluszcza, który został lektorem serii audiobooków z Philipem Marlowe’m w roli głównej. Aktor jest fanem twórczości Chandlera, a słynny detektyw to jego ulubiony literacki bohater.
– Detektyw Philip Marlowe to bohater mojej młodości. Zaczytywałem się w Chandlerze jeszcze jako nastolatek. Bez przesady mogę powiedzieć, że Marlowe mnie ukształtował.Bliski mi jest jego system wartości. Inteligencja, ironia i unikalne poczucie humoru nawet w najtrudniejszych chwilach dają nadzieję… i wiarę w człowieka. Poza tym, jego skomplikowane i zaprawione idealistycznym romantyzmem relacje z płcią przeciwną… Wszystkie najważniejsze postaci detektywów, które pojawiły się w literaturze później, do Philipa Marlowe i Raymonda Chandlera, mogą mówić – Tato – mówi Przemysław Bluszcz.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Od 23 maja w aplikacji Storytel będzie można wysłuchać dwóch pierwszych kryminałów Raymonda Chandlera, a wkrótce na platformie pojawią się też kolejne tytuły z serii ośmiu powieści opisujących losy detektywa Marlowe’a. Kampanii promującej produkcję będą towarzyszyły krótkie materiały wideo, utrzymane w klimacie czarnego kryminału i wyprodukowane specjalnie w związku z premierami kolejnych powieści. Kreację do kampanii przygotował butik kreatywny The Hares, a rysunki Piotr Rosner.
Słuchaj podcastu NowyMarketing