Kaufland, czerpiąc z autentyczności, prawdziwych historii i znanych sposobach na radzenie sobie z różnymi aspektami codzienności, przeprowadza klientów przez świat, który jest esencją tego, co najlepsze w latach 90. Kampania powstała w oparciu o nowe pozycjonowanie oraz podejście do marki jako „love brand”.
– Obserwując trendy i otaczający nas świat, zauważyliśmy, że chętnie wracamy do lat 90. Moda tamtych lat jest z nami już od kilku sezonów, inspiracje widoczne są też w designie i projektach wnętrzarskich. Wracają także dania kuchni polskiej oddające smaki dzieciństwa, ale w odświeżonej formie. Z jednej strony chcemy być zawsze na bieżąco z wydarzeniami i nowościami, ale z drugiej strony tęsknimy za tym, co nam znane i proste. Stąd pomysł na kampanię oddającą to, co najlepsze w latach 90. Chcemy referować do pozytywnych wydarzeń, do klimatu beztroski oraz produktów, które w tamtych czasach pojawiły się na rynku i nadal są dostępne w sprzedaży, także u nas – mówi dyrektor działu digital Marta Rumak.
Zobacz również
Od 4 lipca br. w mediach społecznościowych można zobaczyć kolorowe spoty, a w nich pięciu bohaterów przenoszących się do lat 90.
fot. Kaufland
Kanały marki zabłysną kreacjami rodem z kolorowych czasopism, angażującymi formatami w stylu teleturniejów oraz typowymi dla tego okresu odwołaniami do aktywności takich jak zabawa na ośce czy słuchanie muzyki disco.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Do kampanii Kaufland zaangażuje również influencerów, którzy wesprą zasięgowo przewidziane aktywacje konsumenckie i konkursy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za strategię wykorzystującą motyw nostalgii oraz kreacje odpowiada agencja Altavia Kamikaze + K2.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko
PS Żabka i Prosto stworzyły streetwearową kolekcję ubrań
Światy street foodu i streetwearu zderzyły się w kampanii „Weź to na gorąco!”, która promuje ofertę PROSTO z PIECA. Kooperacja marek Żabka i Prosto doprowadziła do stworzenia nowych wzorów ubrań, inspirowanych systemem znaków tworzących przestrzeń miejską.
PS2 Fan Collection od Biedronki. Sieć sklepów rusza z własną kolekcją odzieży oraz dodatków
24 czerwca na półkach sieci Biedronka pojawi się nowa autorska kolekcja ubrań i dodatków. Jest utrzymana w stylu, który wpisuje się w atmosferę wakacyjnego luzu. Wśród produktów w kolekcji znalazły się nie tylko ubrania, ale i stylowe dodatki jak np. okulary czy nerki i torby shopperki.