Wirtualne Derby Śląska, którego sponsorem została właśnie pochodząca z Tych agencja Social Media London Style, to pierwszy w Polsce turniej tego typu. Przeznaczony jest dla zespołów reprezentujących kluby piłkarskie z województwa śląskiego. Impreza odbędzie się 9 grudnia na Stadionie Miejskim w Tychach. W zawodach weźmie udział osiem drużyn: Górnik Zabrze, Piast Gliwice, Ruch Chorzów, Raków Częstochowa, Zagłębie Sosnowiec, Rozwój Katowice, Śląski Związek Piłki Nożnej i gospodarz turnieju – GKS Tychy.
„Rywalizacja na wirtualnym boisku będzie doskonałą okazją do aktywizacji kibiców i integracji śląskich klubów. E-Sport to obszar, który ciągle się rozwija, dlatego wychodzimy z inicjatywą promocji śląskiej piłki wśród fanów gamingu” – mówi Grzegorz Bednarski, prezes Tyski Sport S.A.
Zobacz również
Każdy zespół nominuje dwóch reprezentantów. W barwach GKS Tychy wystąpi Patryk „Paniol” Pańka, e-zawodnik, z którym klub podpisał kontrakt na początku bieżącego roku oraz wyłoniony w eliminacjach kibic GKS Tychy.
Wszystkie spotkania będą transmitowane na platformie YouTube.
Turniej na żywo skomentuje jeden z najlepszych komentatorów sceny E-Sportowej: Jarek „RDK” Radzio. Drugim komentatorem będzie Bartosz „Bejott” Jakubowski.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Organizatorem turnieju jest spółka Tyski Sport SA, której 100-procentowym akcjonariuszem jest Gmina Tychy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
„E-sport to niezwykle dynamicznie rozwijająca się dziedzina rozrywki i sportu. Wartość tego rynku na świecie wynosi już kilkaset milionów dolarów, a przewiduje się, że w najbliższych latach będzie rosnąć bardzo dynamicznie. To również perspektywiczny kierunek dla rynku marketingowego, na którym działamy. Decyzja o związkach naszej agencji z E-Sportem jest więc dla nas bardzo naturalna” – mówi Krystian Dryniak, Prezes Zarządu agencji Social Media London Style.