Cukrzyca stała się prawdziwą plagą XXI wieku, a statystyki jej dotyczące są porażające. Na świecie choruje na nią już ponad 400 mln osób i liczba ta rośnie w zatrważającym tempie. Już niemal 3 miliony Polaków ma cukrzycę – jednak 1/3 z nich o tym nie wie.
– Promocja zdrowia jest niezwykle istotnym elementem naszych działań HR – mówi Sylwia Miszczuk, Dyrektor Spółki ds. HR w Sokołów S.A. – Zależy nam, aby nasi pracownicy świadomie i odpowiedzialnie podchodzili do tematu zdrowia – zarówno własnego, jak też i swoich bliskich. Chcemy pokazywać, jak istotna jest profilaktyka i w jaki sposób proste zmiany mogą podnosić jakość naszego życia.
Zobacz również
Akcję #ucieknijcukrzycy będą aktywnie wspierać eksperci Sokołowa – dietetyk Agnieszka Piskała oraz szef kuchni Dominik Moskalenko. Specjalnie opracowane materiały edukacyjne oraz filmy dostarczą podstawowych informacji na temat objawów cukrzycy oraz głównych zasad jej profilaktyki. Szansą na pogłębienie wiedzy będą spotkania pracowników z ekspertami. Akcja obejmie również pracownicze stołówki.
– Wzrost zachorowań na cukrzycę jest ogromnym problemem społecznym, stąd nasza decyzja o uruchomieniu programu dla pracowników, poświęconego temu właśnie zagadnieniu – mówi Aleksandra Chalimoniuk, Dyrektor Spółki ds. PR i Komunikacji w Sokołów S.A. – W ramach akcji #ucieknijcukrzycy prowadzić będziemy działania, które mają na celu nie tylko uświadomienie skali tego problemu, ale też pokazanie rozwiązań pozwalających uniknąć tej groźnej choroby, takich jak zdrowa, zbilansowana dieta i aktywność fizyczna.
Firma Sokołów od lat angażuje się w akcje społeczne dotyczące problemu cukrzycy: prowadzi warsztaty dla restauratorów, kucharzy i diabetyków, patronuje biegowi „Policz się z cukrzycą”, opracowuje materiały edukacyjne (m. in. filmy dostępne na kanale Sokołów TV). Temat diety cukrzycowej w połączeniu ze zdrowym trybem życia podejmuje również Akademia Smaku Sokołów, poprzez organizację warsztatów tematycznych, opracowywanie porad i przepisów dla diabetyków (http://smakidobregozycia.pl/pl/cukrzyca-na-talerzu).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Akcja #ucieknijcukrzycy w firmie Sokołów S.A. będzie trwała do końca roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing