Solar i siedem karetek zakupionych dzięki zbiórce, czyli podsumowanie akcji #hot16challenge2

Solar i siedem karetek zakupionych dzięki zbiórce, czyli podsumowanie akcji #hot16challenge2
Około 1400 rapowych zwrotek, ponad 3,5 miliona złotych zebranych na walkę z pandemią koronawirusa, a także 7 w pełni wyposażonych ambulansów zakupionych w ramach akcji – to liczby, które pokazują jak dużym sukcesem zakończyła druga edycja #hot16challenge.
O autorze
2 min czytania 2020-09-29

28 kwietnia br. Solar – Karol Poziemski, raper, przedsiębiorca oraz współzałożyciel wytwórni muzycznej SBM Label, opublikował swoją pierwszą szesnastkę w ramach drugiej edycji #hot16challenge. Do ponownego rzucenia wyzwania środowiskom artystycznym zainspirowała go pierwsza edycja akcji, którą zainicjował w 2014, a która szybko stał się hitem internetu. Tym razem postanowił połączyć ją ze zbiórką pieniędzy, które wspomóc miały polską służbę zdrowia w walce z koronawirusem. Dlatego też równocześnie z wyzwaniem, na stronie Fundacji Siepomaga, wystartowała specjalna zbiórka, która zasilała główną zbiórkę środków na walkę z pandemią, prowadzoną przez Fundację. Celem było zebranie miliona złotych.

Najpierw do akcji włączyli się polscy raperzy, tacy jak Taco Hemingway czy Quebonafide, lecz prędko w ślad za nimi poszli inni artyści – m.in. Dawid Podsiadło, Rosalie czy Paweł Domagała, a nawet politycy – Andrzej Duda – oraz popularne marki. W sumie na całym świecie w ramach #hot16challenge2 powstało 1429 zwrotek, z czego 1349 w Polsce.

Ostatecznie w ramach wyzwania ponad 95 000 osób wpłaciło na konto Fundacji Siepomaga prawie 3 700 000 złotych! Natomiast ze środków zgromadzonych w trakcie trwania #hot16challenge2, udało się zakupić: 208 500 par rękawiczek, 62 500 maseczek, 5 740 przyłbic, 4 127 kombinezonów ochronnych, 7 urządzeń do dezynfekcji NOCOWALL oraz 7 karetek pogotowia, które teraz można zobaczyć w najnowszym teledysku wytwórni SBM Label.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Sześć lat temu, kiedy zainicjowałem akcję #hot16challenge po raz pierwszy, chodziło w niej raczej o pokaz rapowych umiejętności, rywalizację na to, komu uda się w 72 godziny napisać i zarapować najlepszą zwrotkę. Odbiła się ona w środowisku hip-hopowym sporym echem i nagranych zostało mnóstwo świetnych „szesnastek”, ale cały czas chodziło jednak tylko o zabawę. Sukces pierwszej edycji podsunął mi pomysł żeby ponownie zjednoczyć rapową scenę, a równocześnie pomóc w walce z pandemią. Podejrzewałem, że uda się zebrać zakładany milion złotych, ale efekt przerósł jakiekolwiek oczekiwania i nie mówię tu jedynie o zgromadzeniu ponad trzech i pół miliona złotych. Sukcesem jest to, że akcja zintegrowała niemal całe środowisko muzyczne, bo przecież obok czołówki polskiego rapu, włączyli się w nią również przedstawiciele innych nurtów muzyki, jak Dawid Podsiadło czy Monika Brodka. Fanów rapu ucieszyły też zapewne nieoczekiwane powroty legend – Dizkreta czy Jimsona. Najważniejsza jest jednak realna, namacalna pomoc, jaką wszyscy mogliśmy przynieść w tym trudnym czasie – podsumował Solar.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Popularny polski raper po raz kolejny zaskoczył swoich fanów – w ramach promocji nowego albumu pt. „Romantic Psycho” Quebonafide opublikował film, w którym w niekonwencjonalny sposób poinformował widzów o przekazaniu dużej sumy pieniędzy na cele charytatywne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Podczas serii internetowych koncertów pod hasłem One World: Together At Home, w których wzięły udział takie osobistości jak m.in. Lady Gaga, Elton John, Celine Dion, Pharrell czy Paul McCartney, udało się zebrać 127,9 mln dolarów. Środki te zostaną przekazane na walkę z koronawirusem.

PS3

4 kwietnia br. na platformie Player.pl odbyła się seria internetowych koncertów zorganizowanych w ramach akcji #koncertdlabohaterów. Podczas transmisji na żywo udało się zebrać ponad 4 mln złotych na walkę z pandemią.