SONO IDONI to pierwszy w Polsce multibrand z włoskimi markami, którego salony znajdują się w poznańskim Starym Browarze oraz w Centrum Handlowym Silesia w Katowicach. W konkursie oceniane były działania promocyjne, obsługa klienta, asortyment oraz visual merchandising. Aranżacje witryn, na każdy sezon oraz projekt i wykonanie elementów identyfikacji wizualnej realizowane są przez firmę Advertis.
Filozofia marki
Jury konkursu Retail Marketing Awards postanowiło przyznać pierwsze miejsce salonowi Sono Idoni w Starym Browarze ze względu na innowacyjne działania marketingowe, a także spójną komunikację i jasno zdefiniowaną filozofię marki. Spodobało nam się, że firma konsekwentnie buduje swój brand nawiązując do włoskiego stylu życia – poczynając od oferty i visual merchandisingu, po promocję zewnętrzną – podsumowuje Ewa Fijałkowska, przewodnicząca jury Retail Marketing Awards.
Zobacz również
Otrzymanie nagrody głównej Retail Marketing Award to duży sukces, tym bardziej, że sieć Sono Idoni obecna jest na polskim rynku od niedawna. Uroczyste otwarcie pierwszego salonu miało miejsce we wrześniu 2015 roku. Czujemy się wyróżnieni i zaszczyceni, że nasza praca została doceniona przez jury konkursu Retail Marketing Awards – mówi Paweł Ciechanowski, Prezes Zarządu Sono Idoni. Nasze działania marketingowe prowadzimy we współpracy z Partnerami najwyższej rangi, kojarzonymi z klasą, doskonałym stylem oraz tym, co nas ze sobą łączy – życiową pasją i energią do zdobywania wspólnych szczytów. Najlepszym przykładem jest nawiązanie współpracy z importerem ekskluzywnych włoskich samochodów z Katowic – Maserati Pietrzak. Jesteśmy zawsze otwarci na dialog oraz na wszelkie nowe i niekonwencjonalne formy marketingu i reklamy. Organizujemy pokazy mody, metamorfozy na żywo, wychodzimy z modą na ulice miast. W ubiegłym roku, nasi styliści przemierzyli Poznań na skuterach, aby porozmawiać z mieszkańcami o modzie oraz ich zakupowych oczekiwaniach. Te spotkania zaowocowały miedzy innymi rozwojem w kierunku e-commerce. Chęć rozmowy, otwartość na ludzi i znakomita jakość oferowanych przez nas ubrań, są naszym kluczem do sukcesu.
Wszystkie elementy strategii marketingowej sieci SONO IDONI budują spójny wizerunek marki, której celem jest najwyższy komfort klienta. Usługa Su Misura – szycia na zamówienie, zatrudnianie wykwalifikowanych stylistów do obsługi klienta czy też, tak zwane pogotowie biznesowe – kompleksowa oferta zakupów dla osób będących w podróży służbowej, z dostawą do hotelu – to tylko kilka propozycji z bogatego wachlarza działań SONO IDONI.
Włoski klimat w najmniejszym detalu
Warto podkreślić, że każdy z salonów włoskiej marki, to miejsce nie tylko dla miłośników mody, lecz także ludzi ceniących piękno, oryginalne wzornictwo oraz wysoką jakość materiałów. Dlatego bardzo istotnym elementem promocji jest visual merchandising. Aranżacje witryn dopasowywane są zarówno do klimatu sieci SONO IDONI, jak i do stylu aktualnej kolekcji oraz specyfiki danej lokalizacji. Uwagę odwiedzających przykuwają podświetlane portale o fakturze nawiązującej do szlachetnego onyksu, zestawione z drewnem, którym pokryte zostały ściany przy wejściu do salonu. Zastosowane w aranżacji przestrzeni połączenie klasyki i ekstrawagancji, to kombinacja jakże charakterystyczna dla mody włoskiej – mówi Monika Gardasiewicz, Art Director Advertis.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Ta troska o najdrobniejszy detal sprawia, że odwiedziny w salonach SONO IDONI to wyjątkowe, estetyczne doświadczenie. A jeśli dodamy do tego zapach aromatycznego espresso, serwowanego klientom z oryginalnymi włoskimi ciasteczkami cantucci, to łatwo odnieść wrażenie, że przekraczając próg salonu, przenosimy się na chwilę do Mediolanu, stolicy mody…
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nagroda Retail marketing Award została wręczona 21 kwietnia podczas Retail Marketing Forum w Business Center Club w Warszawie.