– Wiemy, kim jesteśmy i wiemy, jaką historię chcemy opowiadać. Tym, co zaczęło wymagać poprawy na przestrzeni ostatnich lat był spójny wizerunek marki. A to ważne, szczególnie, jeśli chcemy skuteczniej działać na rynku międzynarodowym, gdzie nie jesteśmy jeszcze tak rozpoznawalni, jak w Polsce – powiedziała Klaudia Żyłka, Marketing Team Lead w Sotrenderze.
Poza rozwojem aplikacji o kolejny kanał social media – LinkedIna, w ostatnich miesiącach trwały też prace nad całokształtem identyfikacji wizualnej. Ich rezultaty ujrzały właśnie światło dzienne.
Zobacz również
Jednym z najbardziej widocznych efektów tych prac jest odświeżona strona internetowa Sotrendera. Jest ona zbudowana zgodnie z bieżącymi trendami, a przede wszystkim czytelna, spójna i łatwa w odbiorze dla nowych użytkowników.
– Nowa strona to nie tylko zmiany w warstwie wizualnej. To także bardziej bezpośredni sposób mówienia o problemach, jakie rozwiązuje Sotrender i o przewadze, jaką mogą zyskać firmy, wybierając nasze narzędzie. Chcemy, aby nikt nie miał wątpliwości w jaki sposób możemy pomóc analizować dane pochodzące z platform społecznościowych i wyciągać na ich podstawie wnioski, pozwalające prowadzić skuteczną komunikację – powiedział Łukasz Badowski, Product Manager w Sotrenderze.
W ramach rebrandingu zaprojektowane zostało także nowe logo oraz pozostałe elementy identyfikacji wizualnej, w tym materiały wewnątrzfirmowe.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
Nowe logo jeszcze lepiej odzwierciedla działanie aplikacji. Pomarańczowa ikona nie tylko przypomina wykres analityczny, ale także przywodzi na myśl skojarzenia z ikonami najpopularniejszych kanałów social media (Facebook, Instagram). Logo zaprojektowane w stylu flat design zyskało na lekkości i nowoczesności.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dominującym kolorem w identyfikacji wizualnej pozostał kolor pomarańczowy, z którym odbiorcy najbardziej kojarzą markę. Doskonale odzwierciedla on też jej cechy – innowacyjność, kreatywność, pewność siebie i pozytywne nastawienie. Kolorami wspierającymi są ciemnoniebieski i różowy.
– Odświeżenie strony internetowej to dla nas zawsze ważne wydarzenie, które również wpływa na konwersje i jakość leadów. Jak prawie każda rozwijająca się firma wciąż na nowo doprecyzowujemy kim jesteśmy i co robimy, oraz w jaki sposób chcemy to komunikować. Ostatnie zmiany bardzo mi się podobają – i już po pierwszych dniach widzimy pozytywny wpływ na wskaźniki biznesowe – powiedział dr Jan Zając, założyciel i prezes Sotrendera.
Nowa identyfikacja oraz claim „Explainable social media insights” nie pozostawiają wątpliwości, do kogo skierowana jest oferta firmy i jaką obietnicę niesie za sobą korzystanie z niej.