W ramach przeprowadzonego przez agencję IRCenter badania osoby odpowiedzialne za marketing i komunikację wypowiedziały się m.in. na temat narzędzi do monitoringu i analityki Internetu, mediów społecznościach oraz tradycyjnych, narzędzi do zarządzania reklamą, systemów do zarządzania ruchem na stronach internetowych i marketing automation lub łączenia i analizy danych.
Okazuje się, że mimo iż narzędzia do monitoringu mediów tradycyjnych (prasa, radio, tv) są popularne wśród większości przebadanych specjalistów (64%), korzystanie z nich zajmuje im stosunkowo niewiele czasu – średnio do 1 godziny tygodniowo. W dodatku, co trzeci respondent chciałby zmniejszyć ilość czasu poświęcanego na korzystanie z tych narzędzi. Niemal co drugi badany (48%) jest przekonany, że zwiększenie ilości czasu poświęconego na korzystanie z narzędzi do monitoringu mediów tradycyjnych nie poprawiłoby jego efektywności w pracy.
Zobacz również
Źródło: Rynek marketng technologies w Polsce, IRCenter, maj 2015.
„Wyniki przeprowadzonego przez nas badania wyraźnie pokazują, że media tradycyjne nie są priorytetem specjalistów pracujących w komunikacji i marketingu. W swojej codziennej pracy spędzają oni znacznie więcej czasu analizując i planując działania promocyjne online,” – mówi Marcin Krzosek, Dyrektor Zarządzający IRCenter.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Mimo iż specjaliści nie odczuwają potrzeby poświęcania większej ilości czasu na monitoring i analizę mediów tradycyjnych, w dostępnych narzędziach doceniają natychmiastowy i wygodny dostęp do danych oraz ich rzetelność, a także możliwość dopasowania narzędzi do własnych potrzeb. W związku z tym prawie połowa badanych nie zamierza w najbliższej przyszłości dokonywać zmian dostawcy danych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zgodnie z deklaracjami narzędzia do monitoringu mediów tradycyjnych są wykorzystywane głównie przez klientów końcowych i pracowników agencji PR przede wszystkim w celu optymalizacji bieżącej komunikacji. Badani wskazywali także na potrzebę analizy wizerunku marki oraz identyfikacji potencjalnych kryzysów, audytu efektywności komunikacji i kampanii, a także monitoring działań konkurencji.
*Dane pochodzą ze zrealizowanego przez IRCenter badania „Rynek marketing technologies w Polsce”. Dane zostały zebrane metodą CAWI w okresie od stycznia do marca 2015. W badaniu wzięło udział 222 specjalistów i użytkowników technologii marketingowych online działających w modelu SaaS Badanie zostało zrealizowane we współpracy z partnerami: SoTrender, CatNapoleon, SentiOne, Monitori, Press-Service, Instytut Monitorowania Mediów, NewsPoint, Tableau, admonit. Raport został objęty patronatem medialnym przez: Brief.pl, Marketig przy kawie, Nowy Marketing, mensis.pl. socialpress.pl, maretinglink.pl