Mieszkańcy Dublina od niedawna mają do dyspozycji nowy sklep Tesco express zlokalizowany w tętniącej życiem dzielnicy Charlemont Square. Aby dotrzeć z informacją o nowej placówce do jak największej liczby konsumentów, sieć we współpracy z agencją BBH Dublin postawiła na kampanię outdoorową.
Tym razem jednak nie wykorzystano tradycyjnego nośnika, ale interaktywny ekran cyfrowy, którego zawartość zmieniała się ze względu na to, kto był w pobliżu.
Zobacz również
Za treść wyświetlaną na billboardzie odpowiadał copywriter, który obserwował przechodniów i na bieżąco zapisywał wiadomości. Każde z humorystycznych haseł było indywidualnie dopasowane do danej osoby, dzięki czemu billboard przyciągnął uwagę przechodniów skuteczniej niż tradycyjna reklama, wywołując jednocześnie uśmiech na ich twarzach.
Pod każdym z komunikatów nie zabrakło również strzałki wskazującej kierunek Tesco Charlemont Square.
„Dokąd tak biegniesz? Do nowego Tesco?”; „Jaka urocza para! Dajcie sobie buziaka!”; „Mam nadzieję, że ten chleb kupiłaś w Tesco”; „Super płaszcz. Nie będziesz potrzebować torby na zakupy z takimi kieszeniami” – to niektóre z wiadomości, jakie pojawiły się na ekranie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Pierwsze wrażenie jest ważne, a podobno można zrobić je tylko raz. Dzięki takiemu podejściu możemy wielokrotnie wywrzeć imponujące wrażenie na wielu osobach i świetnie się przy tym bawić, jednocześnie odpowiadając na wytyczne dotyczące informowania ludzi o lokalizacji nowego sklepu. Tylko dlatego, że coś jest funkcjonalne, nie oznacza, że musi być nudne – powiedział Sam Caren, kierownik kreatywny w BBH Dublin.
PS. Znane nazwiska promują płatki śniadaniowe, czyli odważna kampania Surreal
Surreal postanowiło wyszukać osoby, które noszą te same imiona i nazwiska, co światowe gwiazdy sportu i kina. – Po prostu zapłaciliśmy im za mówienie miłych rzeczy o naszych płatkach – przyznaje brytyjska marka.
PS 2. Stare na nowo – jak zmienia się świat reklamy zewnętrznej?
– Reklama zewnętrzna nie jest zaśniedziała i oporna na zmiany! Firmy coraz chętniej eksperymentują, stąd na przykład moda na nowe formaty, które mają przyciągnąć oko widza i skupić jego uwagę na przekazie – O ewolucji reklamy outdoorowej pisze Tomasz Sokół z OOH.pl.