Sportowy ORLEN z patronatem Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki

Sportowy ORLEN z patronatem Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki
W 2025 roku rusza pierwsza edycja Sportowego ORLENU, w ramach którego propozycje podpisania umów sponsoringowych na łączną kwotę 12 milionów złotych otrzymało 185 klubów. Program swoim patronatem objęły Minister Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki.
O autorze
1 min czytania 2025-01-15

Program Sportowy ORLEN jest odpowiedzią na potrzeby klubów sportowych prowadzących działalność w swoich lokalnych społecznościach i promujących aktywny tryb życia. O udział w programie ubiegało się aż 2 375 klubów, wobec czego ORLEN zwiększył budżet do 12 milionów złotych.

Mając na uwadze fakt, że projekt wspiera upowszechnienie aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży oraz działalność organizacji sportowych, wyrównując szanse w dostępie do sportu, program Sportowy ORLEN został objęty patronatem Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki.

Wśród wyłonionych beneficjentów największą grupę stanowią kluby wielosekcyjne (45), siatkarskie (28) oraz lekkoatletyczne i pływackie (po 15). Do udziału w programie zakwalifikowały się również mniej popularne sporty, takie jak futbol amerykański czy lacrosse a łączna liczba wyróżnionych dyscyplin to 32. Z projektów, które otrzymają dofinansowanie, skorzysta 25 951 dzieci i młodzieży. Organizacje, które nie zakwalifikowały się do finału pierwszej odsłony programu Sportowy ORLEN, są zaproszone do wzięcia udziału w przyszłorocznej edycji.

Zgodnie z regulaminem programu, kluby po podpisaniu umów sponsoringowych będą mogły przeznaczyć otrzymane fundusze m.in. na zakup sprzętu, wynajem obiektów sportowych, organizację turniejów i obozów treningowych, wynagrodzenie kadry trenerskiej i instruktorskiej lub zatrudnienie specjalistów, tj. fizjoterapeutów, dietetyków czy psychologów. Maksymalna kwota dofinansowania, o jaką można było wnioskować w programie, to 100 tys. złotych i będzie się ona różnić w zależności od wielkości klubu i zakresu jego działania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie główne: mat. pras.

PS ORLEN przeznacza 10 mln zł na upowszechnienie aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się