Ruszyła kampania Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) we współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska promująca ochronę dziedzictwa przyrodniczego w Polsce. Ważnym elementem tej inicjatywy jest tworzenie parków narodowych, w tym planowanego Parku Narodowego Doliny Dolnej Odry, który ma chronić unikalny ekosystem Międzyodrza.
Głównym celem akcji jest poinformowanie o korzyściach płynących z utworzenia parków narodowych na wyjątkowych obszarach polskiej przyrody oraz o wsparciu finansowym parków narodowych przez NFOŚiGW, a także poinformowanie o zainicjowaniu prac nad utworzeniem nowego parku narodowego.
Zobacz również
Jak podkreślają inicjatorzy, tworzenie nowych parków narodowych to nie tylko kwestia ochrony przyrody, ale także inwestycja w przyszłość nas wszystkich. Kampania ma na celu uświadomienie, jak cenne są te unikalne obszary dla naszego dziedzictwa i jakości życia.
W ramach kampanii powstały dwa spoty reklamowe: do emisji telewizyjnej i kinowej. Spot kinowy wyróżnia się nietypowym podejściem – zamiast obrazów wykorzystano w nim wyłącznie autentyczne dźwięki natury, zarejestrowane w rejonie przyszłego Parku Narodowego Doliny Dolnej Odry. Odgłosy te, w całości oryginalne, pozwalają widzom w pełni zanurzyć się w atmosferze dzikiej przyrody. Spot telewizyjny łączy te same dźwięki z ujęciami ukazującymi malownicze piękno Doliny Dolnej Odry.
Koncepcja kampanii została opracowana we współpracy z Michałem Zygmuntem – muzykiem i pasjonatem rejestrowania dźwięków natury, który stworzył ścieżkę dźwiękową spotów. Za wizualną stronę kampanii odpowiada Piotr Piznal, fotograf przyrody aktywnie działający na rzecz utworzenia parku narodowego. Obaj twórcy angażują się w ochronę przyrody Doliny Dolnej Odry, co nadaje projektowi dodatkowej autentyczności.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Efektem współpracy są spoty, które wyróżniają się dzięki uchwyceniu piękna natury i wyjątkowości polskich krajobrazów. Przyciągają uwagę widzów i skutecznie podkreślają znaczenie ochrony najcenniejszych obszarów przyrodniczych w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najnowsze spoty w ramach kampanii zrealizowanej przez agencje Mediahub i MullenLowe Warsaw, należące do MullenLowe Group, można oglądać w telewizji (w tym w serwisach VOD) oraz w wybranych sieciach kinowych.
Zdjęcie główne: YouTube