Ruszyła kampania Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) we współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska promująca ochronę dziedzictwa przyrodniczego w Polsce. Ważnym elementem tej inicjatywy jest tworzenie parków narodowych, w tym planowanego Parku Narodowego Doliny Dolnej Odry, który ma chronić unikalny ekosystem Międzyodrza.
Głównym celem akcji jest poinformowanie o korzyściach płynących z utworzenia parków narodowych na wyjątkowych obszarach polskiej przyrody oraz o wsparciu finansowym parków narodowych przez NFOŚiGW, a także poinformowanie o zainicjowaniu prac nad utworzeniem nowego parku narodowego.
Zobacz również
Jak podkreślają inicjatorzy, tworzenie nowych parków narodowych to nie tylko kwestia ochrony przyrody, ale także inwestycja w przyszłość nas wszystkich. Kampania ma na celu uświadomienie, jak cenne są te unikalne obszary dla naszego dziedzictwa i jakości życia.
W ramach kampanii powstały dwa spoty reklamowe: do emisji telewizyjnej i kinowej. Spot kinowy wyróżnia się nietypowym podejściem – zamiast obrazów wykorzystano w nim wyłącznie autentyczne dźwięki natury, zarejestrowane w rejonie przyszłego Parku Narodowego Doliny Dolnej Odry. Odgłosy te, w całości oryginalne, pozwalają widzom w pełni zanurzyć się w atmosferze dzikiej przyrody. Spot telewizyjny łączy te same dźwięki z ujęciami ukazującymi malownicze piękno Doliny Dolnej Odry.
Koncepcja kampanii została opracowana we współpracy z Michałem Zygmuntem – muzykiem i pasjonatem rejestrowania dźwięków natury, który stworzył ścieżkę dźwiękową spotów. Za wizualną stronę kampanii odpowiada Piotr Piznal, fotograf przyrody aktywnie działający na rzecz utworzenia parku narodowego. Obaj twórcy angażują się w ochronę przyrody Doliny Dolnej Odry, co nadaje projektowi dodatkowej autentyczności.
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
Efektem współpracy są spoty, które wyróżniają się dzięki uchwyceniu piękna natury i wyjątkowości polskich krajobrazów. Przyciągają uwagę widzów i skutecznie podkreślają znaczenie ochrony najcenniejszych obszarów przyrodniczych w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najnowsze spoty w ramach kampanii zrealizowanej przez agencje Mediahub i MullenLowe Warsaw, należące do MullenLowe Group, można oglądać w telewizji (w tym w serwisach VOD) oraz w wybranych sieciach kinowych.
Zdjęcie główne: YouTube