W ramach kampanii „Heat Happens” powstała seria spotów przedstawiająca sceny z życia młodych ludzi. Sprite podkreśla, że temperatura wzrasta z różnych przyczyn i w celu zachowania zimnej krwi, poleca schłodzony napój.
Zobacz również
W jednym z filmów widzimy chłopaka, który znajduje antidotum na ciepło, stojąc w długiej kolejce podczas upalnego dnia. W innym spocie nastolatka z puszką Sprite’a w ręce rezygnuje ze zniszczenia irytującego instrumentu muzycznego, na którym uparcie gra jej brat.
Marka stosuje grę słów, zarówno w tytule filmów, jak i w haśle przewodnim kampanii „stay cool”. Dodatkowo, na zakończenie każdej z reklam pojawia się krótka, chwytliwa melodia, która z pewnością ma szanse stać się nowym distinctive brand asset Sprite’a, czyli dźwiękiem, który automatycznie wyzwala skojarzenia związane z marką.
Sprite trafia do pokolenia Z
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Do tej pory Sprite pozycjonował swoje produkty, nawiązując do świata sportu. W kampaniach występowały gwiazdy NBA, promujące napój jako idealne orzeźwienie po treningu. Tym razem marka postanowiła skupić się na młodych odbiorcach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wiemy, że konsumenci gen Z żyją na planecie, która jest bardziej gorąca niż kiedykolwiek wcześniej – wyjaśnia Shrenik Dasani, globalny dyrektor Sprite.
Letniej kampanii Sprite towarzyszy szereg aktywności w mediach społecznościowych. Kierując swoją komunikację do pokolenia Z, marka przedstawia „heat hacki”, a także ofertę specjalnych koncertów i letnich imprez.
Nowe logo i opakowania Sprite
W globalnej kampanii Sprite promuje także swoje nowe puszki i butelki z odświeżonym, minimalistycznym logo. Biała otoczka wokół nazwy marki zniknęła, dzięki czemu napis stał się bardziej czytelny.
Marka postanowiła także dodatkowo wyróżnić opakowania napojów Sprite Zero Sugar. Zamiast białej czcionki, na butelkach pojawi się czarny napis, który ma ułatwić konsumentom znalezienie produktu, którego szukają.
Co więcej, Sprite stopniowo wycofuje swoje charakterystyczne zielone butelki i zastępuje je przezroczystymi opakowaniami, kładąc nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Nowe butelki, które nadają się do ponownego przetworzenia, będą także opatrzne napisem „oddaj mnie do recyklingu”, aby przypominać o odpowiednim segregowaniu odpadów.
PS
W ramach wizji „Świat bez odpadów” Coca-Cola pracuje nad tym, aby wszystkie opakowania były bardziej ekologiczne, maksymalizując wykorzystanie materiałów odnawialnych i roślinnych. Koncern zaprezentował prototyp butelki wykonanej w 100% z materiałów roślinnych.