Wisdrop to nowa na polskim rynku platforma. Powiedz kilka słów o niej, aby przybliżyć ją naszym czytelnikom.
Wisdrop to usługa w modelu subskrypcyjnym, w ramach której co tydzień dostarczane są najświeższe informacje o konsumentach. Jej celem jest pomoc marketerom w przewidywaniu tego, co stanie się na ich rynku w przyszłości.
Firmy co roku wydają fortunę na dane dotyczące udziałów w rynku, aby śledzić swoją efektywność i osiągnięte wyniki. Dane te są ważne, ale rzadko kiedy pomocne. Mogą bardzo dokładnie pokazać, co wydarzyło się w przeszłości, ale niekoniecznie DLACZEGO to się stało, a już na pewno nie, co się stanie w przyszłości.
Zobacz również
Ideą stojącą za Wisdrop było stworzenie platformy, która na bieżąco śledziłaby ważne informacje rynkowe i prezentowała je w sposób odpowiedni dla biznesu, angażujący, skłaniający do działania i tworzący przewagę konkurencyjną.
Czyli użytkownicy otrzymują dostęp do danych. A na jakie inne korzyści mogą jeszcze liczyć?
Jest to zdecydowanie możliwość podejmowania szybkich decyzji dzięki naszym danym rynkowym oraz user engagement. Jako Braincandy działamy w branży badawczej od ponad 12 lat, a jako specjaliści ds. badań od ponad 20 lat. Jedno jest dziś pewne. Firmy mają więcej danych niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak niekoniecznie przekłada się to na przewagę konkurencyjną. Wręcz przeciwnie, duże zbiory danych mogą często powodować frustrację lub prowadzić do bezwładności w podejmowaniu decyzji. W Wisdrop nie chodzi o duże ilości różnych danych. Chodzi o właściwe dane, podane w angażujący sposób, które prowadzą do podejmowania lepszych decyzji.
W ciągu ostatnich 10 lat przed uruchomieniem Wisdrop eksperymentowaliśmy z psychologią, ekonomią behawioralną i neuromarketingiem w celu zaprojektowania i walidacji metodologii badawczych, które przewidywałyby sukces rynkowy. Naszym celem jest uchronienie marketerów przed marnowaniem czasu na niekończące się raporty i bezużyteczne dane.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W biznesie bardzo często płaci się ogromne kwoty, aby ostatecznie wykorzystać tylko kilka liczb, odkładając resztę raportu i danych do szuflady. Nie obwiniamy za to marketerów. Większość raportów z badań zawiera dużo liczb, ale jest mało wnikliwa i zwykle już nieaktualna, kiedy dotrze do marketera. Nasze podejście polega na tym, aby wiedza była skondensowana, zwięzła i możliwa do natychmiastowego zastosowania. Nazwa Wisdrop symbolizuje: „krople mądrości rynkowej” [z ang. wise – mądry, drop – kropla]. Są one dostępne za każdym razem, gdy potrzebujesz danych lub inspiracji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oprócz wspomnianych danych, jakiego rodzaju treści dostępne są w ramach platformy?
Co tydzień na platformie dodajemy nowe i inspirujące treści. Mogą to być zarówno treści oryginalne, czyli badania ilościowe prowadzone wyłącznie dla Wisdrop, jak i opracowana i skondensowana wiedza, która jest już publicznie dostępna. Przykładowo, wybieramy raport Eurostatu obejmujący ponad 200 stron, które mało kto by przeczytał, następnie analizujemy go z naszej perspektywy biznesowo-rynkowej i skracamy do 15 slajdów, które marketerzy mogą wykorzystać w swoich prezentacjach.
Naszym celem jest dostarczenie holistycznej wiedzy umożliwiającej dokładne poznanie i zrozumienie konsumenta. Dlatego treści obejmują badania dotyczące postaw w zakresie zdrowia i urody, nawyków związanych z jedzeniem i napojami, trendów, kapitału detalicznego, zrównoważonego rozwoju, CSR, customer experience, e-commerce, nawyków i stylu życia, wpływu znanych celebrytów i influencerów.
Oprócz tego co kwartał oceniamy również najciekawsze kampanie reklamowe, dostarczając dodatkowe spojrzenie na preferencje i motywacje konsumentów. Na przykład: czy reklamy, które ostatnio uzyskują lepsze wyniki, są śmieszne czy smutne? Czy ludzie nadal są zaangażowani, czy już znudzeni reklamami związanymi z COVID? I tym podobne.
Kto odpowiada za tworzenie tych treści?
Nasze początkowe menu do nauki zostało zaprojektowane w oparciu o nasze wcześniejsze doświadczenia w Braincandy, w pracy z ponad 200 klientami. Jednak ważne w Wisdrop jest to, że tak naprawdę to nasi subskrybenci kształtują treść. Nieustannie śledzimy, które badania cieszą się największą popularnością, ile czasu ludzie spędzili na każdym slajdzie, czy go pobrali i oczywiście zbieramy ich opinie poprzez analitykę platformy oraz specjalne warsztaty i dedykowane spotkania. W rezultacie zawartość Wisdrop staje się coraz lepsza z każdym dniem.
A kto odpowiada za przeprowadzanie badań publikowanych na platformie? Tylko Wasza agencja badawcza Braincandy, czy również zewnętrzne podmioty?
Główna zawartość i treści dostępne na platformie są produkowane dla niej na wyłączność przez Braincandy. Obejmuje to oryginalne badania, raporty konsolidacyjne, ramy warsztatowe i oceny kampanii reklamowych. Udostępniamy również treści z różnych źródeł partnerskich, w tym innych agencji badawczych, o ile są one interesujące i spełniają nasze standardy jakości badań. W takich przypadkach tworzymy również podsumowania wykonawcze w postaci 15-slajdowych prezentacji.
Czym chcecie wyróżnić się na rynku?
Każda agencja może twierdzić, że ma najlepsze narzędzia na rynku, więc nie będę tego robić. Klienci sami ocenią jakość naszej pracy. Zdecydowanie wyjątkowy na skalę światową jest jednak sposób prezentowania wiedzy. Nasi subskrybenci określają Wisdrop jako „Netflix badań rynkowych, tylko zamiast filmów oglądają badania”. Stworzyliśmy środowisko, które naprawdę inspiruje ludzi do lepszego poznania konsumentów. Nasi subskrybenci otrzymują powiadomienia o nowych badaniach, mogą uzyskać dostęp do Wisdrop na tablecie lub telefonie komórkowym, przeglądać najważniejsze wnioski z każdego badania, dodawać interesujące materiały do swojej listy, a nawet oglądać filmy, w których prezentujemy wyniki.
Zaprojektowaliśmy Wisdrop w sposób, który radykalnie zwiększa zaangażowanie każdego użytkownika w organizacji. To nie jest coś, czego sobie życzymy. To jest coś, co śledzimy każdego dnia za pomocą analizy danych i statystyk platformy. Coraz więcej osób z marketingu, sprzedaży, CX, HR odwiedza Wisdrop nawet codziennie.
Jakie możliwości subskrypcji mają do wyboru użytkownicy?
Dostępnych jest 5 różnych planów subskrypcji, w zależności od wiedzy, którą organizacja jest gotowa przyswoić. W przypadku firm, które chcą w pełni wykorzystać treści Wisdrop (pełny dostęp do ponad 10 oryginalnych badań rocznie, pełny dostęp do wszystkich pozostałych treści), koszt wynosi 1699 EUR miesięcznie. Jednak nasze plany zaczynają się już od 179 euro miesięcznie i mają być punktem wyjścia dla wszystkich firm, nawet tych, które nigdy wcześniej nie doświadczyły wartości badań rynkowych. Ponieważ jest to rok startowy w Polsce, obecnie dostępne są specjalne zniżki dla pierwszych użytkowników.
Wisdrop dostępny był do tej pory jedynie w Grecji. Dlaczego zdecydowaliście się wejść na polski rynek?
W ciągu ostatnich 12 lat przeprowadziliśmy liczne projekty badawcze w wielu różnych krajach Europy i Afryki, w tym w Polsce. Tak więc mieliśmy doświadczenie z polskim rynkiem. Jednak wybór kolejnego kraju dla działalności Wisdrop nie był łatwą decyzją. Poszukiwaliśmy rynku, który byłby znacznie większy niż Grecja, ale nadal miałby szczególne cechy lokalne, tak aby całościowe zrozumienie konsumentów zapewniało największą pozytywną wartość. W oparciu o trakcję, którą widzimy w ciągu pierwszych 3 miesięcy od uruchomienia, jestem pewien, że dokonaliśmy najlepszego możliwego wyboru.
Jakie macie plany na najbliższy rok?
Naszą wizją jest sprawienie, aby badania rynkowe były bardziej praktyczne i angażujące na każdym rynku na całym świecie. Dlatego w ciągu najbliższych 12 miesięcy dodamy jeszcze więcej przydatnych treści, wprowadzimy bardziej angażujące funkcje, uruchomimy aplikację na iOS i rozszerzymy obszar działania usługi Wisdrop o kolejne kraje. Niestety nie mogę nic więcej zdradzić. Wisdrop to wciąż globalna innowacja, więc musimy być ostrożni.
Jeśli jesteś zainteresowany/a współpracą i chcesz poznać szczegóły oferty Wisdrop, skontaktuj się z Marią Szymczyk: [email protected].
O rozmówcy:
Stamatis Kantzas jest założycielem Braincandy, firmy-matki odpowiedzialnej za innowacyjne narzędzia związane z badaniami rynku, w tym Wisdrop. Studiował marketing i socjologię, a następnie uzyskał tytuł magistra zmiany i rozwoju organizacyjnego. Karierę zawodową rozpoczął w P&G, gdzie przez 5 lat pełnił funkcję menedżera ds. wiedzy o rynku konsumenckim. W ciągu ostatnich 12 lat szkolił i doradzał licznym organizacjom w Europie i Afryce w zakresie strategii marki i zachowań ludzi.
Artykuł powstał we współpracy z Wisdrop.