Starcie sportu i biznesu: Łukasz Kruczek ekspertem „szczupłego zarządzania”

6 października w Centrum Olimpijskim w Warszawie odbędzie się konferencja „Sekret strategii Lean”. Organizatorem jest Leanpassion, firma doradcza wspierająca rozwój przedsiębiorstw w oparciu o realizację strategii lean.
O autorze
2 min czytania 2014-09-19

Podczas wydarzenia eksperci podzielą się wiedzą na temat 5 kluczowych kroków w procesie doskonalenia biznesowego. Zamiast tradycyjnych wykładów czy prelekcji uczestnicy będą mieli okazję m.in. postawić diagnozę swojej firmie i obejrzeć trening polskiej kadry. Spotkanie poprowadzą doświadczeni praktycy strategii lean oraz Łukasz Kruczek -trener polskiej reprezentacji skoczków narciarskich.  

Sport i biznes to motywy przewodnie konferencji „Sekret strategii lean”. Oba obszary charakteryzują się dużą konkurencyjnością, a droga do doskonalenia wymaga skupienia na szczegółach, dlatego uczestnicy wydarzenia będą poznawać tajniki strategii lean i prawdziwego przywództwa „wchodząc w buty” trenera kadry skoczków narciarskich – Łukasza Kruczka.  

Radosław Drzewiecki, prezes Leanpassion i organizator wydarzenia mówi: Celem spotkania będzie znalezienie wspólnych czynników, które determinują zwycięstwo. Naszym zdaniem skoki narciarskie są idealnym benchmarkiem dla menedżerów w biznesie, dlatego zaprosiliśmy do współpracy Łukasza Kruczka. Uczestnicy konferencji będą mieli możliwość uczyć się od wybitnego trenera skoczków narciarskich, jak sprawić, by zespół, wszyscy jego członkowie „grali do jednej bramki”.

5 kroków do wygrywania

Podczas spotkania praktycy lean przeanalizują problemy będące źródłem marnotrawstwa. Uczestnicy będą dyskutowali o pięciu kluczowych problemach w biznesie i sporcie. Pierwszy obszar koncentruje się na umiejętności angażowania pracowników w realizację wspólnego celu i problemach myślenia „silosowego” skupiającego się na fragmentach działania organizacji. Drugie zagadnienie dotyczy prawdziwości w biznesie i sporcie, czyli podejmowaniu decyzji opartych na faktach, a nie zasłyszanych opiniach, co jest częstą zmorą menedżerów. Kolejny temat, zwraca uwagę na traktowanie Lean jako ciągłego procesu doskonalenia, a nie krótkotrwałego projektu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Lean to nie projekt to niekończąca się historia. Przewagę konkurencyjną można zbudować przez wyszukiwanie problemów i ich bieżące rozwiązywanie – przekonuje Radosław Drzewiecki. – Proces doskonalenia polega na tym, że pracownicy znają swoją rolę i „uruchamiają myślenie”. W przypadku gdy dostrzegają oni problem natychmiast powinni go zgłosić i wyjaśnić ze swoim przełożonym. W wielu firmach taki sposób postępowania to wciąż niedościgniony ideał.

Uczestnicy konferencji poznają również odpowiedź na pytanie „Jak zaangażować zespół w wygrywanie?” w sytuacji, gdy w polskich firmach wciąż brakuje standardów przywództwa. Ostatni obszar tematyczny odnosi się do kwestii satysfakcji z pracy i rozwikłania ciągłego wyzwania polegającego na tym, by pracy nie traktować jak „wyjście do roboty”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Spotkanie praktyków sportu i biznesu

Case studies relacjonujące rozwiązania, sukcesy i porażki – to kluczowe zagadnienia, które za pomocą zdjęć i nagrań video zostaną przedstawione podczas spotkania w Centrum Olimpijskim. Organizatorzy zapewniają, że konferencja nie będzie miała formy seminarium, prelekcji, warsztatu czy Power Speech, lecz będzie żywą dyskusją, z której uczestnicy wyniosą merytorykę, inspirację i motywację do doskonalenia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Chcemy odpowiedzieć na pytanie, czym jest lean. Na rynku krąży wiele mitów i przekłamań na ten temat. Np. niektórzy mówią, że to działa tylko w produkcji, niektórzy mówią, że jest to sposób „wyciskania” ludzi, a lean jest identyfikacją i eliminacją marnotrawstwa. – mówi Radosław Drzewiecki.– W trakcie wystąpienia pt. „Doskonalenie moja pasja”, Łukasz Kruczek w szczegółach prześledzi proces skoków poszukując wspólnie z uczestnikami źródeł problemów w skokach i działalności biznesowej.

Wg wyników testu Gallupa tylko 13% pracowników odczuwa satysfakcję z pracy – czy jest to główny problem hamujący rozwój polskich przedsiębiorstw, rozstrzygać będą uczestnicy debaty podczas konferencji „Sekret strategii lean”. Do rozmowy organizatorzy zaproszą 5 doświadczonych panelistów, którzy zostaną zrekrutowani spośród uczestników wydarzenia. Oprócz debaty, wystąpień Łukasza Kruczka oraz ekspertów strategii lean, uczestnicy będą mieli okazję do udziału w starciu sportu i biznesu.

Do udziału zaproszeni są dyrektorzy firm z branży usługowej i produkcyjnej, a także menedżerowie zorientowani na stałe doskonalenie.

Spotkanie wypełni dyskusja na następujące tematy:

  • Jak zaangażować zespół w wygrywanie?
  • Czym jest lean, kultura lean oraz strategia lean?
  • Dobry skok czy odległość?
  • Jakie są style przywództwa w sporcie i biznesie?
  • Jak zarządzać talentami a jak zespołem?
  • Kto jest odpowiedzialny za doskonalenie?
  • W jakim stopniu zaangażowanie determinuje wyniki firmy?

Szczegóły dotyczące konferencji można znaleźć na stronie.

Patroni medialni: Dziennik Gazeta Prawna, Bankier.pl, PRnews.pl, Manager Magazine, KAIZEN, logistyczny.pl, Lean Center