Startuje 16. edycja kampanii Dzień Bez Śmiecenia– #JAKOŚĆ MA ZNACZENIE

Dzień Bez Śmiecenia*, kampania edukacyjna realizowana przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań ma już 16 lat. W tym roku pokaże, że również wiedza, jak to robić świadomie ma ogromne znaczenie, ponieważ #Jakość ma znaczenie.
O autorze
2 min czytania 2022-05-10

Podczas Dnia Bez Śmiecenia Rekopol edukuje społeczeństwo na temat odpowiedniej segregacji odpadów, ekologicznego stylu życia, odpowiedzialnych wyborów, które pozwolą cieszyć się pięknym, zdrowym środowiskiem nam i przyszłym pokoleniom. Od 16 lat uczy, że odpowiednia segregacja odpadów jest ważna.

W tym roku stawia na #jakość we wszystkich aspektach. JAKOŚCIOWA SEGREGACJA odpadu, JAKOŚCIOWA INFORMACJA z rzetelnych źródeł wiedzy, JAKOŚCIOWA REKREACJA bo nauka przez zabawę to najlepsza forma nauki.

Zaangażuj się!

  1. Pobierz tegoroczną wizytówkę akcji – kartkę elektroniczną Dnia Bez Śmiecenia, z profilu na facebook.com/dzienbezsmiecenia albo ze strony dzienbezsmiecenia.pl i przekazuj ją dalej – do przyjaciół, rodziny, znajomych i nieznajomych.
  2. Udostępnij kartkę u siebie na fanpage’u i zachęcaj do tego znajomych.
  3. Wejdź na fanpage na facebooku facebook.com/dzienbezsmiecenia, polub go i  zachęcaj do tego znajomych. Obserwuj profil na Instagramie.
  4. Wejdź na kanał na YouTube „Dzień Bez Śmiecenia”, wybierz dowolny z sześciu najnowszych filmików, w zależności od swoich preferencji, przekaż go jak największej liczbie osób, udostępnij na swoim fanpage’u na facebooku, lub gdziekolwiek uznasz za słuszne.
  5. Zorganizuj w swoim miejscu pracy, wspólnie z przyjaciółmi działania (konkurs, aktywność), które będą związane z tematyką Dnia Bez Śmiecenia. Oznacz
    je hasztagiem #JakośćMaZnaczenie i/lub #dzienbezsmiecenia lub wyślij do nas. Jeżeli potrzebujesz wsparcia – napisz do organizatorów, udzielą Ci potrzebnych informacji [email protected]
  6. Wejdź na stronę dzienbezsmiecenia.pl, sprawdź zakładkę Jakościowa Informacja, dowiedz się więcej o znaczeniu jakości surowca w recyklingu i przekazuj wiedzę dalej!
  7. Pobierz darmowe materiały edukacyjne ze strony dzienbezsmiecenia.pl
  8. Weź udział w konkursach!  Już od 11 maja zapraszamy do  udziału w konkursach z nagrodami, korzystania z praktycznej wiedzy i angażowania się we wspaniałą społeczność
    eko-świadomych.
  9. Wszystkie swoje aktywności oznacz hasztagiem #JakośćMaZnaczenie i/lub #dzienbezsmiecenia.

A najważniejsze – zrób odpadowy rachunek sumienia! Czy zawsze wrzucasz odpady do odpowiedniego pojemnika? Czy jakościowa segregacja jest dla Ciebie już nawykiem? Papier do niebieskiego, plastik i metal do żółtego, szkło do zielonego, bioodpady do brązowego… te zasady zna zapewne każdy z nas. Czy jesteśmy jednak świadomi jak istotne są nasze codzienne wybory dla powodzenia procesu recyklingu?

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Podczas Dnia bez Śmiecenia cały czas przypominamy nie tylko o kolorach pojemników, lecz także wskazujemy na rolę jakości naszej segregacji. Zmieszanie szkła ceramicznego z opakowaniowym może uniemożliwić recykling, wyrzucony do niebieskiego karton po soku może spowodować zabrudzenie zbieranego tam papieru, a niedopałek w butelce PET powoduje, że staje się ona śmieciem, a nie surowcem wtórnym.

To właśnie w zeszłorocznej edycji kampanii „Odpady to nie śmieci – to surowce” uświadamialiśmy, że każdy odpad naprawdę może stać się surowcem, jeśli tylko zostanie odpowiednio posegregowany. W tym roku, idziemy o krok dalej, bowiem liczy się nie tylko gdzie trafia odpad, ale także jak z nim postąpimy zanim trafi do odpowiedniego pojemnika. W tegorocznej kampanii do rozmowy na temat jakościowej segregacji zaprosiliśmy ekspertów. Na naszej stronie internetowej będzie można przeczytać wywiady z recyklerami poszczególnych frakcji odpadów, bo gdzie lepiej szukać odpowiedzi, jak u źródła? – mówi Michał Mikołajczyk z Rekopolu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

* DZIEŃ BEZ ŚMIECENIA to kampania prowadzona od 2007 roku przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań S.A. Współorganizatorami akcji są Akcjonariusze firmy. To pomysł wypracowany przez młodzież z kilkunastu krajów współdziałających w ramach międzynarodowego programu „Europejski Eko-Parlament Młodzieży”, przedsięwzięcia firmowanego przez PRO EUROPE (organizację zrzeszającą działające w ramach systemu Zielonego Punktu organizacje odzysku). Celem akcji jest propagowanie prawidłowych zasad segregowania odpadów opakowaniowych, promowanie proekologicznych postaw i ochrony środowiska. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się