Po sukcesie pierwszej edycji konkursu „ZOOprojektuj kampanię dla zwierząt” nie mogło być inaczej. Organizatorzy ruszają z drugą edycją – tym razem graficy będą mieć za zadanie stworzenie projektu będącego wyrażeniem misji ZOO Wrocław i Fundacji ZOO Wrocław DODO. Do wygrania nagrody o wartości ponad 5 tys. zł.
ZOO i Fundacja wspiera 37 projektów ochrony ginących gatunków na całym świecie! Mapę projektów można znaleźć na stronie map.eaza.net/.
Zobacz również
W ubiegłym roku wspólnie w ramach akcji przekazano 615 tysięcy złotych na ratowanie zagrożonych wyginięciem gatunków na całym świecie! Wspierane są pingwiny przylądkowe, których w naturze zostało zaledwie 2 procent. Chronione są myszojelenie (kanczyla srebrnogrzbietego), które okazały się szczęśliwe odnalezionym zaginionym gatunkiem; ratowane są przed kłusownikami pangoliny, najczęściej nielegalnie sprzedawane zwierzęta świata. I wiele, wiele innych…
– Mamy prawdziwy potop: degradacja środowiska naturalnego, jego zanieczyszczenie i wylesianie, nadmierna konsumpcja to zjawiska, które są już na miarę prawdziwej klęski. Współczesne ZOO to taka Arka Noego. Próbujemy przewieźć na bezpieczne wody tyle gatunków, ile się tylko da. A potrzebujących jest coraz więcej. Jesteśmy ze swoim wsparciem na 4 kontynentach – mówi Radosław Ratajszczak, Prezes ZOO Wrocław. – Tę misję trzeba promować. Jest ona także niezwykle istotnym elementem naszej edukacji. Szerząc wiedzę o zagrożonych gatunkach, uczymy postaw proekologicznych, zrównoważonej konsumpcji i rozumienia przyrody. Także tej wokół nas! – dodaje Ratajszczak.
Dlatego potrzebny jest graficzny emblemat, swoisty logotyp, stanowiący wyrażenie tych wszystkich działań i wartości. Zachęceni sukcesem ubiegłorocznego konkursu, organizatorzy postanowili oddać to w ręce grafików.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Konkurs pod tegorocznym hasłem „ZOO i DODO na ratunek” rusza 18 maja. Rozstrzygnięcie nastąpi w połowie czerwca. Dzięki współpracy z AMS Polska, plakaty ze zwycięskim projektem pojawią się na 50 citylightach w dużych miastach w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Patronat nad konkursem objął Jacek Sutryk, Prezydent Wrocławia.
W jury konkursu zasiadają:
- Prof. Wojciech Pukocz – rektor Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu
- Dr Paweł Napierała – Związek Polskich Artystów Plastyków
- Mariusz Wszołek – zastępca dyrektora Instytutu Grafiki SWPS we Wrocławiu
- Przedstawiciel AMS Polska
- Karolina Bieniek, Prezes Fundacji Art Transparent
- Joanna Gębal – Ilustratorka i graficzka
- Radosław Michalski – dyrektor Biura Promocji Urzędu Miejskiego w imieniu Jacka Sutryka, Prezydenta Wrocławia
- Radosław Ratajszczak – Prezes ZOO Wrocław
- Anna Mękarska – Prezeska Fundacji ZOO Wrocław DODO
Partnerem konkursu jest Fundacja ArtNova.
Sponsorzy nagród: Centrum Handlowe Magnolia Park oraz RSvend sp. z o.o.
Laureat konkursu otrzyma nagrodę o wartości 5 240 zł (w postaci bonu zakupowego do CH Magnolia o wartości 3 tys. zł oraz 2 tys. zł od firmy RSvend w formie pieniężnej oraz dwie karty roczne do ZOO Wrocław).
Ubiegłoroczna edycja przerosła oczekiwania organizatorów. 151 osób zgłosiło 191 prac, z których zakwalifikowano do konkursu 174. Jury miało więc nie lada orzech do rozgryzienia. Ostatecznie zwyciężył plakat autorstwa Roberta Cybulskiego pt. „Zostańmy przyjaciółmi”.