Startup Cluely łamie reguły reklam OOH: prostota zamiast CGI i technologii

Startup Cluely łamie reguły reklam OOH: prostota zamiast CGI i technologii
W sercu reklamowego chaosu, na Times Square, pojawiły się minimalistyczne billboardy startupu Cluely. To biały ekran z czarnym napisem: „hi i’m roy im 21 / this was very expensive / pls buy my thing”. Bez CGI i efektów specjalnych, a wciąż przyciąga wzrok.
O autorze
1 min czytania 2025-08-13

Wielka biała plansza, a na niej cztery wersy tekstu: „Cześć, jestem Roy i mam 21 lat. Ta reklama była bardzo droga. Proszę, kup coś ode mnie”. To nie reklama stworzona przez kilkuletnie dziecko, ale kluczowy element strategii startupu Cluely.

Ogromne billboardy przypominające szkic pospiesznie wykonany w Wordzie zawisły na Times Square, w jednej z najdroższych przestrzeni reklamowych na świecie. W ten sposób amerykańska firma, tworząca specjalne nakładki integrowane z wyszukiwarką internetową i działające w oparciu o AI, chce zwrócić uwagę potencjalnych klientów na to, że za udaną strategią sprzedażową nie muszą stać miliony dolarów – liczy się pomysł i wyróżnik. Znając slogan Cluely: „It’s time to cheat”, można to chyba uznać za reklamowy strzał w dziesiątkę?

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy strategia reklamowa Cluely, która zakłada, że do osiągnięcia sukcesu marketingowego nie potrzeba blichtru i neonów, bo wystarczy dosłowny przekaz i wyróżnik, okaże się skuteczna? Przekonamy się niebawem. Już dziś widać jednak, że pomysł firmy z San Francisco zdobył uznanie internautów. Ponad 400 komentarzy i ponad 2,5 tysiąca reakcji tylko na LinkedInie to przykład, że czasami mniej znaczy więcej.

Zdjęcia: Famous Campaigns

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 228,8 mln zł – to wartość rynku reklamy OOH w drugim kwartale 2025 roku w Polsce

228,8 mln zł – to wartość rynku reklamy OOH w drugim kwartale 2025 roku w Polsce
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się