Stowarzyszenie The Dad Shift zawiązało na posągach chusty do noszenia dzieci, aby zwiększyć świadomość na temat urlopu ojcowskiego

Stowarzyszenie The Dad Shift zawiązało na posągach chusty do noszenia dzieci, aby zwiększyć świadomość na temat urlopu ojcowskiego
Londyńskie stowarzyszenie The Dad Shift zwraca uwagę na międzynarodowe nierówności w dostępie do urlopu tacierzyńskiego. W tym celu na brytyjskich ulicach na pomnikach znanych mężczyzn pojawiły się kolorowe chusty do noszenia dzieci.
O autorze
2 min czytania 2024-09-24

Aktywiści ze stowarzyszenia The Dad Shift w Londynie chcą zwrócić uwagę na kwestie związane z urlopem ojcowskim w Wielkiej Brytanii. Okazuje się, że w tym kraju świadczenie to jest jednym z najsłabiej prosperujących w Europie, bowiem brytyjscy ojcowie mają do dyspozycji jedynie 2 tygodnie urlopu tacierzyńskiego (podczas gdy we Francji okres ten wynosi 5 tygodni).

Tak narodziła się akcja polegająca na zawiązaniu chust do noszenia dzieci na rzeźbach prezentujących mężczyzn. Chustami dotychczas „przyozdobione” zostały m.in. wizerunki tancerza Gene’a Kelly’ego, piłkarza Thierry’ego Henry’ego i inżyniera Isambarda Kingdoma Brunela.

Na londyńskich ulicach bardzo szybko pojawiły się rzesze spacerowiczów z aparatami fotograficznymi w dłoniach, a internet zalały zdjęcia, na których uwiecznione zostały elementy akcji stowarzyszenia The Dad Shift.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Istnieje tak duża nierównowaga w naszym przedstawianiu i rozumieniu postaci w życiu publicznym. Kobiety często są pytane o ich życie jako żon, matek i córek, podczas gdy postacie męskie w życiu publicznym często nie są zapraszane do dzielenia się tą częścią siebie. Chcieliśmy zwrócić uwagę na ich rolę jako ojców, a także na potrzebę lepszego wspierania ludzi, gdy w ich życiu pojawiają się dzieci – mówią pomysłodawcy akcji.

Zdjęcie główne: Instagram

PS „Postrzegania ojcostwa w Polsce” [RAPORT]

Firma Research Collective opublikowala raport z badania Omnibus pt. „Postrzegania ojcostwa w Polsce”. Wynika z niego m.in., że aż 96% Polaków jest spełnionych w byciu rodzicem.

PS2 Henkel Polska wprowadza 8-tygodniowy pełnopłatny urlop rodzicielski dla każdego rodzica

Henkel Polska zaoferował swoim pracownikom nowy prorodzinny benefit: 8-tygodniowe, pełnopłatne urlopy rodzicielskie dla wszystkich rodziców. Do skorzystania ma prawo każda osoba wychowująca dziecko bez względu na to czy jest rodzicem biologicznym, adopcyjnym, zastępczym czy społecznym, bez względu na swoją płeć czy płeć drugiego rodzica. Bez względu na formalny czy nieformalny charakter związku z drugim rodzicem lub samodzielne rodzicielstwo.

PS3 Najlepsze kampanie o tacierzyństwie okiem ojców-marketingowców cz. 2