W popularnej grze Frontnine pojawiła się nowa mapa, na której odwzorowano m.in. kijowski Placu Niepodległości. Poza nowym poziomem rozrywki, ta nowość ma jeszcze jeden cel: im więcej czasu gracze spędzą na grze, tym większa darowizna zostanie z tego tytułu przekazana Ukrainie. Wszystkie fundusze wesprą odbudowę Przychodni Prybuzka zlokalizowanej w obwodzie mikołajowskim w Ukrainie.
– Społeczność graczy stanowi siłę pozytywnych zmian, a The Donation Map zrodziła się z przekonania, że ta grupa ludzi, dzięki pasji i kolektywnej mocy, może rozszerzyć swój wpływ poza sferę wirtualną. Grając na mapie w Fortnite, gracze przekształcają swoją cyfrową aktywność w namacalną wartość, ratując życie i przyczyniając się do odbudowy potrzebującego kraju – powiedział Fabrice Plazolles, Chief Creative Officer w Havas Play.
Zobacz również
Blisko 2000 streamerów dołączyło do akcji
inStreamly nawiązało współpracę z Havas Play i UNITED24 i w ten sposób promuje mapę wśród kolejnych graczy. Dzięki lokalnym partnerom trwają również działania non profit, dedykowane streamerom z USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Polski, Hiszpanii (014 Live!), Włoch (StreamON), Ukrainy (StreamAvisor) i Brazylii (WARRIOR Streaming).
Do tej pory społeczność streamerów, którzy dołączyli do kampanii The Donation Map, osiągnęła niemal 2000 streamerów. Gra łącznie osiągnęła już ponad dwa miliony wyświetleń, a samą nową lokalizację we Fortnite odwiedzono ponad 15 000 razy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Lokację w Fortnite można odwiedzić, wpisując kod 1992-2531-2170, wyszukując The Donation Map lub odwiedzając dedykowaną stronę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: mat. pras.
PS Gra komputerowa a oznaczenia marek. Czy w grze można wykorzystywać oznaczenia firm?
Producent gry komputerowej, której fabuła umieszczona została w realnym świecie, powinien przyjrzeć się oznaczeniom marek przedstawionym w grze. Wykorzystanie w grafice gry niewinnego jabłuszka od Apple na smartfonie bohatera czy oznaczenia Żabka w charakterze szyldu sklepu, może spowodować kłopoty.
PS2 Platige Image we współpracy z IDEAS NCBR będzie rozwijać sztuczną inteligencję
Polskie studio kreatywne Platige Image i IDEAS NCBR – ośrodek badawczo-rozwojowy powołany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju – rozpoczynają współpracę. Strony podpisały list intencyjny, w którym zobowiązały się m.in. do identyfikacji wyzwań w obszarze grafiki komputerowej oraz prowadzenia wspólnych badań naukowych, które pozwolą wdrożyć odpowiednie rozwiązania w branży kreatywnej.