WoshWosh już od trzech lat organizuje wielką zbiórkę butów dla bezdomnych. W 2018 roku udało się zebrać łącznie aż 1082 pary butów, natomiast w zeszłym roku liczba podarowanych butów przeszła wszelkie oczekiwania – zebrano aż 5,5 tys. par butów, które po odnowieniu przekazano bezdomnym.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
W tym roku został pobity rekord – w ciągu dwóch tygodni trwania akcji zebrano ponad 9 tysięcy par butów. Co ciekawe, partnerem tegorocznej edycji inicjatywy była firma CCC, która zebrała ponad 3 tysiące par obuwia wśród pracowników swoich sklepów w całej Polsce.
Szacuje się, że w Polsce jest około 35 tysięcy osób dotkniętych bezdomnością. Biorąc pod uwagę, że podczas trzech edycji akcji udało się zebrać ponad 15 tysięcy par butów, oznacza to, że prawie połowa osób bezdomnych w Polsce otrzymała pomoc.
– Zaangażowanie tylu osób przeszło moje oczekiwania, ten wynik to miód na moje serce. Od lat angażuję się w inicjatywy społeczne na rzecz ekologii i zrównoważonego rozwoju, ale sukces tej akcji dodaje mi skrzydeł. Widzę, że świadomość konsumencka w zakresie ekologii i zero waste rośnie. Rocznie produkowane jest na świecie ok. 22 miliardów par butów, 300 milionów wyrzuca się już po roku użytkowania. A przecież zamiast trafiać do kosza mogłyby dostać drugie życie i przydać się innym. Bezdomni, którzy latami noszą zdarte, dziurawe i często nieprzystosowane do pogody obuwie, dzięki naszej akcji mogą przetrwać zimę. Trzy edycje akcji pokazują jak bardzo potrzebna jest nasza pomoc i jak wiele możemy osiągnąć łącząc wspólnie siły. Wygrywa empatia, miłość do drugiego człowieka i zero waste – mówi Martyna Zastawna, organizatorka akcji i założycielka firmy WoshWosh.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Buty dla bezdomnych do tej pory zebrane w akcji „Przynieś buty dla bezdomnego” zostały przekazane potrzebującym m.in. dzięki pomocy: Szafy Przyjaciół Wspólnoty Sant’Egidio, Fundacji Kapucyńskiej im. Anicenta Kopalińskiego, Towarzystwu Pomocy im. Św. Alberta oraz Kamiliańskiej Misji Pomocy Społecznej.
PS
Tutaj możecie sprawdzić wszystkie inne ciekawe akcje organizowane przez markę WoshWosh.
PS2
Najpierw pokazywała, jak dawać drugie życie znoszonym butom i ratowała zagrożone likwidacją najstarsze zakłady szewskie, teraz zielonego podejścia i CSR-u chce uczyć inne marki. Z Martyną Zastawną rozmawiamy o jej nowym „dziecku” – agencji Szeptszum, którą współtworzy.