#1 Prisma: Pluszowe misie pilnują dystansu społecznego
Władze fińskiej sieci supermarketów wpadły na ciekawy pomysł zwrócenia uwagi mieszkańców na konieczność zachowywania dystansu społecznego – w komunikacji miejskiej przypominają o tym bowiem pluszowe misie. A to wszystko w szczytnym celu.
#2 Kolor roku Pantone i reakcje marek
W połowie grudnia 2020 roku Instytut Pantone zaprezentował kolory 2021 roku – są nimi szary (Ultimate Gray) oraz cytrynowożółty (Illuminating). Marki nie pozostały obojętne na tę nowinę i zareagowały w kreatywny sposób.
Zobacz również
#3 Polisz to: Żiwąszi, Gógl oraz Oszą
Przemek Słodkowski, właściciel facebookowego konta Polisz to, stworzył spolszczone wersje nazw, a także logotypów popularnych marek, takich jak Auchan, Decathlon czy Givenchy. Humorystyczne kreacje szybko podbiły serca internautów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
#4 Katowice: Sklep socjalny Spichlerz
Spichlerz to nowo otwarty sklep socjalny w Katowicach, który powstał z inicjatywy Fundacji Wolne Miejsce i samorządu miasta. Zakupy będą mogli robić w nim najbardziej potrzebujący mieszkańcy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#5 LEGO, Netflix i Subway jednym słowem opisują 2020 rok
Twitter rzucił wyzwanie internautom, aby Ci jednym słowem opisali 2020 rok. Swoje humorystyczne odpowiedzi przygotowały również znane marki, takie jak LEGO, Netflix, YouTube czy Adobe.
#6 Burger King: #WhopperAndFriends
Burger King wspiera gastronomię – francuski oddział marki udostępnił swój instagramowy profil restauracjom, które zmagają się z kryzysem spowodowanym przez pandemię koronawirusa.
#7 Spółdzielnia mleczarska KaMos: Kalendarz na 2021 rok
Na początku grudnia 2020 roku spółdzielnia mleczarska z Kamiennej Góry KaMos zaprezentowała kalendarz na 2021 rok, który szybko podbił serca internautów. Publikacja pełna jest obrazków przedstawiających zwierzęta, produkty mleczne, a nawet znak Polski Walczącej.
#8 Żabka i Żywiec Zdrój: EKOmaty
Żabka Polska i Żywiec Zdrój podjęły strategiczne partnerstwo i podpisały list intencyjny, w którym deklarują wspólne działania na rzecz zamknięcia obiegu tworzyw sztucznych. Firmy rozpoczynają test przy użyciu EKOmatów – automatów do recyklingu plastikowych butelek.
#9 Biedronka rezygnuje z jaj klatkowych
W trosce o dobrostan zwierząt Biedronka poinformowała o wycofaniu ze swojej oferty świeżych jaj klatkowych. Pierwszym regionem sieci, który wprowadzi tę zmianę, będzie Warszawa, już od 1 stycznia 2021 roku.
#10 Premiera Cyberpunk 2077 i reakcje marek
10 grudnia 2020 roku odbyła się długo wyczekiwana premiera gry Cyberpunk 2077. Wydarzenie to nie przeszło bez echa wśród popularnych marek, takich jak IKEA czy Tyskie, które zareagowały w charakterystyczny dla siebie sposób.
#11 Gdynia: Fotopułapki, które pomagają karać osoby zaśmiecające tereny zielone
Gdynia znalazła sposób na osoby, które bezmyślnie zaśmiecają tereny zielone – w kilku miejscach w lokalnych lasach umieszczono siedem niedużych, dobrze zamaskowanych fotopułapek, które pomagają karać śmiecących mieszkańców.
#12 9-letni Ryan Kaji najlepiej zarabiającym youtuberem na świecie
Ryan Kaji, który na YouTubie prowadzi swój kanał o nazwie Ryan’s World, już trzeci rok z rzędu został najlepiej zarabiającym youtuberem według Forbesa. 9-latek może pochwalić się zarobkami sięgającymi nawet 29,5 mln dolarów rocznie.
#13 IKEA: Roślinne menu do 20225 roku
Nie tylko klopsiki czy wegańskie penne – szwedzka marka IKEA ogłosiła, że do 2025 roku połowę głównych dań w jej restauracjach będą stanowiły posiłki roślinne, zaś zaledwie 20% potraw zawierać będzie czerwone mięso.
#14 Burger King: Burger Queen
Burger King został sponsorem kobiecej drużyny piłkarskiej Stevenage Football Club. W związku z tym marka postanowiła zmienić swoją nazwę na „Burger Queen”.
#15 Auchan x Too Good To Go
Auchan podejmuje kolejny krok aby ograniczyć marnowanie żywności, dołączając do grona partnerów aplikacji Too Good To Go. Od grudnia jej użytkownicy mogą zamawiać w sieci specjalne paczki, w których znajdą się pełnowartościowe i atrakcyjne cenowo produkty o krótkich terminach przydatności.
#16 Heineken: Plenerowy pub w billboardzie
W ramach promocji swojego bezalkoholowego piwa brazylijski oddział Heinekena przeobraził standardowy billboard reklamowy w… plenerowy pub.
#17 H&M: Singular Society
H&M poinformowało o wprowadzeniu na rynek nowej marki o nazwie Singular Society, o której już mówi się „ubraniowy Netflix”. Zamiast sprzedaży, brand oferuje usługę.
#18 Ben & Jerry’s: Change the Whirled
Ben & Jerry’s postanowiło złożyć hołd Colinowi Kaepernickowi i podziękować mu za jego działania na rzecz osób czarnoskórych – marka stworzyła więc lody inspirowane sportowcem i aktywistą. Część zysku z ich sprzedaży zostanie przeznaczona na polepszanie dobrobytu społecznego mniejszości kulturowych.
#19 WoshWosh: Zbiórka obuwia dla bezdomnych
Mimo pandemii, tegoroczna akcja zbiórki obuwia dla bezdomnych WoshWosh przeszła najśmielsze oczekiwania. W ciągu 2 tygodni akcji zebrano ponad 9 tysięcy par butów, które następnie zostaną oczyszczone i naprawione, a później trafią do osób bezdomnych w całej Polsce.
#20 LEGO: #RebuildTheWorld we Wrocławiu
Pod koniec listopada br. na wrocławskim rynku pojawiła się nietypowa instalacja – składała się ona ze słoneczników wykonanych z klocków Lego. A wszystko to w ramach globalnej kampanii marki pod hasłem „Rebuild the World”.