Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Programmatic [KONKURS]

Efektywność napędzania danymi: 17 prezentacji, case studies, raporty – najnowsza wiedza na temat programatycznego zakupu reklamy. Sprawdź, jak zdobyć darmową wejściówkę.

SPRAWDZAM

Suszonki miesiąca: top 25 kreacji sierpnia 2025 [PRZEGLĄD]

Suszonki miesiąca: top 25 kreacji sierpnia 2025 [PRZEGLĄD]
Przegląd suszonek miesiąca. Oto kampanie reklamowe z sierpnia 2025, które przykuły uwagę czytelników NM. Paczkomaty ratujące życie od InPost, filmowa odsłona województwa podlaskiego czy reklama jeansów z Sydney Sweeney – która z nich zrobiła na was największe wrażenie?
O autorze
4 min czytania 2025-09-04

Paczkomaty ratujące życie od InPost

InPost w ramach wspólnej inicjatywy z Centrum Ratownictwa zainstaluje nawet 100 stacji Helpbox 365. Każda jest wyposażona w defibrylator AED.

Ilustracje o adopcji

Warszawskie Schronisko na Paluchu wykorzystuje sztukę, by mówić o adopcji i realnym wsparciu zwierząt. W ramach akcji „Ilustratorki i ilustratorzy dla Palucha” co miesiąc w centrum stolicy powstaje nowa, wielkoformatowa praca edukacyjna.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Województwo Podlaskie (jak) na wielkim ekranie

Województwo Podlaskie ruszyło z kampanią kreatywną nawiązującą do klasyków kinowych, a zachęcającą do udziału w trwających konsultacjach społecznych w sprawie ochrony Puszczy Białowieskiej. Sprawdź, jak powstawała ta filmowa akcja w naszym cyklu #OdKulis.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania jeansów od American Eagle

Sydney Sweeney promuje jeansy American Eagle w kampanii „Sydney Sweeney has great jeans” – a właściwie „genes”. Slogan wywołał lawinę oskarżeń o eugenikę i rasowy podtekst, jednocześnie podnosząc wartość marki o 10-15%. A co o tej akcji sądzą eksperci? Przekonaj się >> TUTAJ.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

„Daj się odkryć” na przekór łuszczycy

Łuszczyca dotyka ponad 1 miliona Polaków, jednak wciąż pozostaje niedostatecznie zrozumiana i silnie stygmatyzowana. Chorzy na nią bywają wykluczani, zawstydzani i pomijani. Kampania „Daj się odkryć” po raz kolejny przypomina, że ich codzienność to nie tylko zmaganie się z objawami, ale też z oceną otoczenia. O kulisach tej kampanii przeczytasz >> TUTAJ.

Naczynie na klopsiki od IKEA

IKEA i szwedzki designer Gustaf Westman wspólnie wprowadzają do oferty sklepu coś, czego jeszcze nie było – porcelanowy talerz dedykowany… szwedzkim klopsikom. To pierwsza zapowiedź pełnej, 12-elementowej kolekcji, która zadebiutuje na półkach we wrześniu 2025 r.

Lacoste: koza zamiast aligatora

Lacoste zamienia krokodyla w… kozę. Francuska marka, od lat związana z Novakiem Djokoviciem, w przededniu US Open oddaje hołd jego niezwykłym osiągnięciom.

„Twój wujek i Chat GPT na grzybach”: Sztuczna Polska przestrzega przed bezkrytycznym korzystaniem z AI

Na koncie @sztuczna_polska na Instagramie pojawił się krótki reels, który komentuje zjawisko bezkrytycznego korzystania z AI w satyryczny sposób. Przeczytaj o szczegółach >> TUTAJ.

Marynarka wojenna RP króluje w social mediach

Marynarka Wojenna RP zaskakuje w social mediach. W kampanii #StaćCięNaTakieRyzyko żołnierze przypominają o roli granic morskich, a viralowy trend „aura farming” na ORP Orzeł pokazuje, że wojsko potrafi mówić językiem internetu.

Strój na WF w nowej odsłonie

64% dziewcząt w UK rezygnuje z uprawiania sportu przed ukończeniem 16. roku życia. Jednak, według badania ASICS, zmiany w obowiązującym w szkołach stroju na WF mogłyby znacząco zmniejszyć ten problem. Przeczytaj o pomyśle sportowej marki na to, jak powinien wyglądać żeński strój na WF.

„Jeśli dasz mi telefon, to…”

Dzieci same mówią, co naprawdę oznacza wczesny dostęp do smartfona. Kampania „Jeśli dasz mi telefon, to…” wstrząsa szczerością i pokazuje ukryte koszty cyfrowego dzieciństwa.

„Dzięki za dobry basket”

Z okazji tegorocznego Eurobasketu 2025, Polski Związek Koszykówki i ORLEN przygotowali specjalny spot „Dzięki za dobry basket”. Narratorem i autorem tekstu jest O.S.T.R., artysta od lat związany z basketem.

Natalia Bukowiecka: delikatna nie znaczy słaba

Natalia Bukowiecka, polska lekkoatletka, została ambasadorką kampanii marki Always pod hasłem „Delikatna nie znaczy słaba”. Inicjatywa ma na celu zmianę sposobu postrzegania kobiecej siły.

Dekada gwarancji od TATUUM

TATUUM mówi: TUUGETHER FOREVER. Od 1 września 2025 r. marka wdraża dziesięcioletnią gwarancję na ubrania połączoną z usługą dożywotniego serwisu dla członków swojego klubu lojalnościowego.

Jak mikroplastik zagraża męskiej płodności

Duńska organizacja Plastic Change podczas globalnej konwencji o plastiku ruszyła z kampanią parodiującą reklamy Calvina Kleina, by zwrócić uwagę na mikroplastik zagrażający męskiej płodności.

Betclic w chmurach

Kolejna odsłona akcji „Kibicem się jest” od Betclic pozwoliła kibicom dosłownie wznieść się ku niebu. Na wysokości 50 metrów firma zorganizowała posiłek w chmurach.

Emocjonalny klip od Taco Hamingwaya

„Pokaż mi swoich przyjaciół, a powiem ci, kim jesteś”. Taco Hemingway wystąpił na BitterSweet Festivalu, gdzie oprócz pełnego największych hitów koncertu, pokazał publiczności też klip „Self-Made?”. To projekt o tym, jak ważni są nasi bliscy i ludzie, których spotykamy przez całe życie.

Laboubou od Fairy

Fairy, chcąc wyróżnić się wśród innych marek detergentów, wykorzystało popularność Labubu i stworzyło własną wersję maskotki.

Tilda Swinton tańczy dla Gentle Monster

Gentle Monster nie sprzedaje tylko okularów – sprzedaje doświadczenie na pograniczu mody, sztuki i performance’u. W kampanii „BOLD” Tilda Swinton prowadzi widza w surrealistyczny świat, w którym reklama wygląda jak kino, a taniec staje się językiem marki.

Samuel L. Jackson opowiada o farmach wiatrowych

Vattenfall i Samuel L. Jackson zaskakują kampanią „Wind Farmed Seaweed Snacks”. Aktor udowadnia, że farma wiatrowa może dawać nie tylko energię, ale i smak przyszłości w postaci przekąsek z wodorostów.

Niespodzianka w Cincinnati

Jannik Sinner, Aryna Sabalenka, Iga Świątek i Carlos Alcaraz spełnili marzenia niejednego fana i spotkali się z kibicami w ramach projektu-niespodzianki. Akcja „The Memory of a Lifetime” miała miejsce podczas turnieju Cincinnati Open.

Na przekór trendom

W sercu reklamowego chaosu, na Times Square, pojawiły się minimalistyczne billboardy startupu Cluely. To biały ekran z czarnym napisem: „hi i’m roy im 21 / this was very expensive / pls buy my thing”. Bez CGI i efektów specjalnych, a wciąż przyciąga wzrok.

Ekspres do kawy czy komputer?

Aby ominąć cła, firma De’Longhi wraz z agencją LOLA MullenLowe zamieniły flagowy ekspres marki na komputer. Niemożliwe? Możliwe, a w dodatku skuteczne.

Głosówki od czworonogów

W kampanii „Feliz día del AMI”, zrealizowanej z okazji Dnia Przyjaźni, połączono wzruszenie z nowoczesną technologią. Efekt? Psy przemówiły ludzkim głosem dzięki sztucznej inteligencji.

Koci Mrraj

WHISKAS® prezentuje kampanię „Koci Mrraj”, która jest polską odsłoną globalnego konceptu „Purradise™”.

PS Suszonki miesiąca: top 21 kreacji lipca 2025 [PRZEGLĄD]