17 stycznia Rada Doradcza Mety zaleciła, aby Facebook i Instagram zmieniły politykę moderowania treści, w których pojawia się nagość. Członkowie Rady twierdzą, że platformy powinny dać możliwość publikowania zdjęć z widocznymi kobiecymi sutkami. Przypominamy, że cenzura nie obowiązywała dotychczas mężczyzn, którzy bez problemu mogli publikować fotografie swoich nagich torsów.
Zalecenie „uwolnienia sutków” dotyczy jednak nie tylko kobiet, ale także wszystkich osób transpłciowych i niebinarnych, które do tej pory były nieuwzględniane w regulaminie platform.
Zobacz również
– Obecne zasady opierają się na binarnym spojrzeniu na płeć i rozróżnieniu między ciałami mężczyzn i kobiet”, przez co nakaz zakrywania sutków jest „niejasny” w kontekście osób niebinarnych i transpłciowych. Dlatego Meta powinna ustalić nowe kryteria moderowania treści, w których pojawia się nagość, aby „respektowały prawa wszystkich osób” zgodnie ze „standardami praw człowieka – informuje The Guardian.
Wyświetl ten post na Instagramie
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jaka będzie decyzja Mety? Tego jeszcze niewiadomo, ale firma ma 60 dni na publiczne ustosunkowanie się do zaleceń członków Rady.
PS Nieocenzurowane zdjęcia kobiecych piersi w ciałopozytywnej kampanii adidasa
adidas jakiś czas temu wystartował z nową kampanią promującą sportową bieliznę. Na oficjalnej stronie marki zobaczymy zestawienie kilkudziesięciu zdjęć kobiecych piersi.
PS 2 Producent implantów piersi zachęca do pokazywania ciała na Instagramie
Nie tylko użytkowniczki Instagrama coraz częściej wysyłają jasny przekaz, że sprzeciwiają się podwójnym standardom panującym na Instagramie. Do ruchu „free boobs” dołączają również marki, które pomagają przełamywać wstyd przed pokazywaniem swojego ciała.