Calvin Klein nieraz wywoływał burzliwe dyskusje wśród internautów. Niektórzy twierdzą nawet, że kontrowersje wpisały się już w DNA marki. Powodem były sesje zdjęciowych z lat 90. z udziałem nastoletnich modelek Kate Moss czy Brooke Shields, a także późniejsze kampanie nawiązujące do społeczności LGBT+ i osób z niepełnosprawnościami.
Zobacz również
W najnowszej kampanii z okazji Dnia Matki marka odzieży, bielizny i perfum postanowiła okazać wsparcie kobietom na całym świecie oraz rzucić światło na „nowe realia rodzin”, otwierając tym samym nowe dyskusje.
W mediach społecznościowych Calvina Kleina pojawiły się efekty sesji zdjęciowej, w której wystąpiły matki z dziećmi oraz transpłciowa brazylijska para oczekująca narodzin swojego pierwszego synka, Noah. Na zdjęciach widnieje Roberto Bete w zaawansowanej ciąży i jego partnerka, Erica Feeha.
Wyświetl ten post na Instagramie
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wśród licznych komentarzy pojawiły się głosy wdzięczności za wspieranie różnorodnych rodzin i zwracanie uwagi na ważne kwestie społeczne:
Dziękuję za dzielenie się różnymi rodzajami macierzyństwa.
Z drugiej strony uderzająca część odbiorców natychmiast skrytykowała kampanię, wzywając do bojkotu marki i szerząc hashtag #boycottcalvinklein. Co więcej, wśród komentarzy pojawiła się także ostra krytyka skierowana w kierunku pary – Roberto i jego partnerki, którzy w przeszłości zdecydowali się na zmianę płci.
To jest obrzydliwe pod każdym względem.
To nic innego jak pogłębianie, i tak już przerażających, podziałów w naszym kraju.
Calvin Klein nie pozostawia fali krytyki bez odpowiedzi, oświadczając, że „toleruje wszystko oprócz nietolerancji”. Odtąd pod postem widnieją jedynie pochlebne komentarze na temat kampanii.
Przyjmujemy tę platformę komunikacji jako otwarte i pełne szacunku środowisko dla indywidualizmu i wyrażania siebie. Wszelkie nietolerancyjne komentarze zostaną usunięte, a wszystkie konta publikujące nienawistne wypowiedzi mogą zostać zablokowane – poinformowała firma.
Fala krytyki w mediach społecznościowych to obecnie nieodłączny element kontrowersyjnych kampanii. Przypomnijmy, że na polskim rynku wielu konsumentów również oznajmiło odejście od marki w odpowiedzi na opublikowane w social mediach zdjęcie. Mowa o Doctor Brew i kampanii „Z Buntu Najlepsze” przedstawiającej homoseksualną parę. Marka piwa postanowiła jednak nie usuwać krytycznych komentarzy, ale za każdy wyraz nienawiści pod zdjęciem przekazać środki na organizację Kampania Przeciw Homofobii.