Święta 2018 – przegląd bożonarodzeniowych kampanii

Święta 2018 – przegląd bożonarodzeniowych kampanii
Bożonarodzeniowa gorączka powoli nabiera rumieńców, a wraz z nią wysyp świątecznych kampanii. Co w tym roku przygotowały marki?
O autorze
2 min czytania 2018-11-20

Co roku, tuż po Dniu Wszystkich Świętych, zaczyna się świąteczna gorączka. W sklepach już na dobre goszczą ozdoby świąteczne, pojawia się też coraz więcej haseł promocyjnych nawiązujących do kupowania prezentów. Marki z kolei prześcigają się w tworzeniu jak najpiękniejszych kampanii świątecznych, które wprowadzą nas w błogi, bożonarodzeniowy nastrój.

Przedstawiamy przegląd świątecznych kreacji, które nas w tym roku szczególnie urzekły.

#1 IKEA: Lift

IKEA po raz kolejny pokazała, że w świetny sposób potrafi zareklamować swoje produkty, dodając do tego mocny storytelling. Przykładem tego jest świąteczny spot marki, w której dwaj mężczyźni utknęli w windzie w Wigilię. Tym spotem IKEA daje jeden, ważny przekaz: Nawet jeśli nie wszystko idzie po naszej myśli, spróbujmy dostrzec w tym jakieś pozytywy.

#2 John Lewis & Partners: #ElthonJohnLewis

Tegoroczna reklama marki John Lewis stawia na melancholię i jest swego rodzaju hołdem dla Elthona Johna, który zapowiedział, że w 2020 roku zakończy karierę artystyczną. Spot rozpoczyna się sceną, w której piosenkarz we własnym mieszkaniu, w otoczeniu świątecznych dekoracji, gra na fortepianie swój utwór „Your Song” z 1970 roku. Następnie przenosimy się w czasie, przez najważniejsze momenty z całej jego wieloletniej kariery, aż do czasów dzieciństwa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#3 Heathrow Airport: The Heathrow Bears Return

W tym roku słynne misie znane z kampanii Heathrow Airport powracają. Tym razem widzimy je w ciepłym kraju na wakacjach, gdzie starają się stworzyć prawdziwy świąteczny klimat. Niestety ciężko jest wpaść w zimowy, bożonarodzeniowy nastrój, gdy wokoło panuje temperatura powyżej 20 stopni, a klimatyzacja swoim podmuchem przewraca choinkę. Nie zastanawiając się długo misie postanawiają wrócić na Święta do Wielkiej Brytanii.

#4 McDonald’s: Reindeer Ready

Brytyjski oddział McDonald’s postanowił nie odstawać w tyle i też przygotował ciekawą kreację świąteczną z dobrym storytellingiem. W spocie widzimy Świętego Mikołaja, strudzonego i głodnego po wielu godzinach rozwożenia prezentów. Do tego dochodzą jeszcze głodne renifery, które smutnym wzrokiem proszą Mikołaja o coś do jedzenia. W pewnym momencie zauważa on McDonalda, w którym czeka zarówno na niego, jak i głodne zwierzaki, ciepły posiłek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

#5 Coca-Cola: Christmas Rules

Czy wiedzieliście, że niedźwiedzie polarne Coca-Coli mają już 25 lat? W tym roku ponownie wracają w świątecznej reklamie marki, przedstawiając kilka kluczowych, bożonarodzeniowych zasad.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#6 The Hook: Benedict Cumberbatch

Pewnie nieraz zdarzyło się Wam otrzymać na Święta prezent, który był kompletnie nietrafiony. Zawsze wtedy jest ten niezręczny moment, bo przecież nie można pokazać po sobie, że sprezent się nie podoba, prawda? Na ratunek przychodzi aktor Benedict Cumberbatch, który pokazuje, jak reagować na niechciane prezenty świąteczne. 

#7 Zalando: Christmas. Never out of fashion

Wzruszająca kampania Zalando przedstawia grono ludzi w wieku od noworodków po stulatków, w której ukazana jest cała esencja Świąt – spędzanie czasu z najbliższymi, wzajemna troska a także poczucie wspólnoty, także poprzez uroczysty strój.

#8 Pedigree: The Season of Good Dog

Na tegoroczne Święta, Pedigree przygotowało kampanię “The Season of Good Dog”, w ramach której stworzono poruszające, świąteczne spoty z psami w roli głównej. Co więcej, marka stworzyła świąteczną playlistę składającą się z kolęd dla naszych czworonogów.

#9 Apple: Share your gifts

Tegoroczna kampania świąteczna Apple celebruje siłę kreatywności i zachęca twórców w każdym wieku do dzielenia się swoimi talentami ze światem.