Kampania na lotniskach ma charakter wielopoziomowy – od użycia klasycznych nośników reklamowych i siatek po nowatorskie wykorzystanie sprzętu Samsung do wyposażenia saloników VIP, Business Lounge i Executive Lounge.
Samsung realizuje równolegle dwie kampanie. Pierwsza z nich, rozpoczęta już w maju br. trwać będzie do grudnia, wykorzystuje lotniska w Warszawie, Krakowie, Gdańsku i Katowicach i z hasłem „Uwolnij swój smartfon” promuje telefon Galaxy S8, S8 +. W ramach tej kampanii wymieniono telewizory w salonikach VIP, Business Lounge i Executive Lounge oraz przekazano do użytku podróżnych tablety oraz telefony. Na lotnisku Chopina promowane są trzy grupy produktowe: smarfony Galaxy S8/S8 +, pralki Add Wash i lodówki Space Max oraz QLed TV. Dodatkowo w Gdańsku na nośnikach LCD emitowane są trzy wersje spotów dla trzech dywizji: smartfony, AGD i TV.
Zobacz również
Druga kampania realizowana jest na lotnisku w Poznaniu i wykorzystuje siatkę wielkoformatową 14×7 m2 umieszczoną nad wyjściem z hali przylotów Terminala T3 z motywami pralki Add Wash czy lodówki Space Max.
„Samsung jest nowoczesną firmą, która posiadając bardzo nowatorskie produkty stara się promować je w unikalny sposób. Jako Synergic przekonaliśmy Klienta do pierwszej kampanii z wykorzystaniem na tak dużą skalę lotnisk regionalnych. Rozmach działań jest duży, a sposób ekspozycji okazał się być bardzo efektywny, stąd Samsung zdecydował się na przedłużenie kampanii do końca roku.” – powiedziała Joanna Hutnik, Wiceprezes Zarządu Synergic
„Cieszy nas fakt, że nasz Klient dał się przekonać do niestandardowego podejścia z użyciem regionalnych lotnisk i co ważne już odnotowuje pozytywne rezultaty wizerunkowe. Naszą mantrą w Synergic jest podkreślanie, że kontekstowość miejsca jest kluczowym czynnikiem wpływającym na odbiór przekazu reklamowego, a do takich z pewnością należą lotniska, gdzie konsumpcja treści ma charakter bardzo jakościowy. Co więcej planując działania dla Samsung również same nośniki dobieraliśmy selektywnie, robiąc wizje lokalne w każdym z portów lotniczych w Polsce” – dodała Joanna Hutnik, Wiceprezes Zarządu Synergic
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
W kontekście wykorzystywania lotnisk jako efektywnej przestrzeni dla realizacji kampanii OOH na uwagę zasługują najnowsze dane i prognozy dotyczące wzrostu ruchu podróżnych. Z najnowszych danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że tylko w I kwartale 2017 roku polskie lotniska obsłużyły ponad 7,5 mln pasażerów, czyli o ponad 950 tysięcy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Natomiast analiza PwC wskazuje, że polski rynek lotniczy charakteryzuje się jednym z największych potencjałów wzrostu w całej Europie, co jest zasługą coraz prężniej rozwijających się lotnisk regionalnych. Odnotowany w ostatnim czasie wzrost ruchu na lotniskach regionalnych sprawia, że obsłużyły one 61% całości ruchu pasażerskiego w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing