„Dzięki Tobie odzyskałem wiarę w ludzi” – przekonuje pan Bogusław zmagający się z niepełnosprawnością. „Dzięki Tobie uwierzyłam w siebie” – mówi Ola, podopieczna Akademii Przyszłości. Organizatorzy kampanii rekrutującej wolontariuszy oddali głos osobom, których życie zmieniło się dzięki udziałowi w obu programach społecznych, by pokazać, jak doniosła rola czeka osoby decydujące się wstąpić w szeregi Paczki lub Akademii. By w kolejnych edycjach obu programów potrzebujący mogli otrzymać właściwe wsparcie, potrzeba łącznie ponad 12 tys. wolontariuszy.
Chatbot i volunteer advocacy
Zobacz również
W kampanii rekrutacyjnej wiodącymi kanałami komunikacji w social mediach są zarówno fapage’e Paczki i Akademii oraz grupa wolontariuszy na Facebooku, jak i profile obu programów na Instagramie czy LinkedIn. Angażujące wpisy i relacje w stories powstają z wykorzystaniem user generated content oraz volunteer advocacy. Do social mediów trafiają zatem zdjęcia, cytaty i historie wolontariuszy, którzy swoimi słowami opowiadają o doświadczeniach w pracy z paczkową rodziną czy dzieckiem z Akademii Przyszłości.
Użytkownicy Facebooka mogą korzystać także z dedykowanych nakładek na zdjęcia profilowe oraz z pomocy paczkowego… chatbota. Program pomaga przejść na stronę formularza rekrutacyjnego czy znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Rozpoczynając konwersację z chatbotem, można także wypełnić krótki test ułatwiający wybór jednej z dostępnych w wolontariacie ról – Lidera odpowiadającego za przebieg programu na danym obszarze lub SuperW, czyli wolontariusza pracującego bezpośrednio z rodziną ze Szlachetnej Paczki lub dzieckiem z Akademii Przyszłości.
Rekrutacja w rytmie TikTok
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Szlachetna Paczka nawiązując współpracę z aplikacją społecznościową TikTok, otworzyła swój oficjalny kanał oraz zainicjowała TikTok challenge #dziękitobie. Krótkie materiały video realizowane przez wolontariuszy programu mają zachęcać społeczność TikTokerów do okazywania wzajemnej wdzięczności, otwierać na ludzi – również tych potrzebujących – i przekonywać do idei bezinteresownej pomocy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na profilu Szlachetnej Paczki na TikToku można znaleźć materiały przedstawiające kulisy pracy w programie, poznać największe korzyści z wolontariatu czy po prostu – poznać przedstawicieli ogólnopolskiej drużyny Paczki. Kreatywne filmiki mają promować dobre postawy, otwartość na innych, ale także – zachęcać do wstąpienia w szeregi najradośniejszej grupy ludzi w Polsce.
@szlachetnapaczka Puszczamy falę wdzięczności na Tik Tok ##dziękitobie##szlachetnapaczka