Sztuczna inteligencja „podpowie”, gdzie mają pojawić się nowe salony Empiku

Sztuczna inteligencja „podpowie”, gdzie mają pojawić się nowe salony Empiku
W 2021 roku Empik planuje otwarcie ok. 20 nowych sklepów i 10 sklepów Papiernik by Empik. W identyfikacji lokalizacji z największym potencjałem marka korzysta ze sztucznej inteligencji, w oparciu o innowacyjne modele opracowane i wdrożone przez wewnętrzny zespół Data Science.
O autorze
1 min czytania 2021-01-11

W 2020 roku zespół Data Science Empiku opracował i wdrożył innowacyjny model, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych lokalizacjach. Jak podkreślają przedstawiciele Empiku, tego typu analiza pozwala zoptymalizować inwestycje w nowe salony, zwiększając efektywność rozwoju.

Innowacyjny model dostarcza rekomendacji i pomaga zidentyfikować sklepy o wysokim potencjale i wydajności, analizując szereg zależności i moc predykcyjną. Bierze pod uwagę kilkaset czynników – zarówno wewnętrznych, m.in. historię wyników poszczególnych formatów sklepów – oraz zewnętrznych, jak np. dane demograficzne czy geolokalizacyjne. Projekt jest obecnie w fazie pilotażu, jednak już teraz pozwala na oszacowanie danych z dokładnością wyższą o 35% niż w ramach stosowanych wcześniej procesów. 

2021 rok przyniesie otwarcia pierwszych salonów, które pojawią się w miejscach wytypowanych przy pomocy sztucznej inteligencji. 

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W 2019 roku chińska agencja telewizyjna Xinhua postanowiła wdrożyć pierwszą w pełni wirtualną prezenterkę, opartą na sztucznej inteligencji.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W czerwcu 2019 roku Amazon zaprezentował nową funkcję w swojej aplikacji – StyleSnap. Korzystając z technologii sztucznej inteligencji, system rozpozna odzież na danym zdjęciu i dodatkowo zaproponuje podobne produkty, które będzie można znaleźć na platformie e-commerce.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się