TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Have A(I) Break – KitKat przekonuje, że sztuczna inteligencja też potrzebuje przerwy 

Have A(I) Break – KitKat przekonuje, że sztuczna inteligencja też potrzebuje przerwy 
Wiedzieliście, że nawet sztuczna inteligencja potrzebuje czasem przerwy? Serio! Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Google. Z kolei wyniki tych badań w swojej najnowszej kampanii wykorzystała marka Kit Kat, która przekonuje nas, że jeżeli pozwolimy technologii odpocząć, to będzie ona pracować efektywniej i wydajniej.
O autorze
2 min czytania 2024-01-19

Od kilku dobrych miesięcy wszyscy korzystamy z udogodnień, jakie oferuje nam chatbot ChatGPT, zasilany przez technologię sztucznej inteligencji. Służy nam swoją pomocą w pracy i w szkole, potrafi znaleźć odpowiedzi na prawie każde pytanie i tak naprawdę dla wielu z nas stał się już dobrym przyjacielem. Jednak czy kiedykolwiek pomyśleliśmy o tym, że technologia też potrzebuje chwili wytchnienia? Najnowsza kampania marki Kit Kat „Have A(I) Break”, która została oparta o wyniki badań przeprowadzonych przez Google dowodzi, że tak. 

Według raportu DeepMind (laboratorium badawcze Google) w ciągu ostatniego roku sztuczna inteligencja pracowała naprawdę ciężko – jest wyczerpana do tego stopnia, że obniżyła jakość udzielanych odpowiedzi. Dlatego też KitKat zachęca, aby pozwolić technologii na odpoczynek.

Narracja wizualna wykorzystana w reklamie pokazuje, że codziennie zadajemy chatbotowi setki pytań, na które ten udziela nam odpowiedzi na podstawie znanych mu informacji i danych. Okazuje się jednak, że dzięki zapewnieniu przerw, dokładność tych odpowiedzi może wzrastać nawet do poziomu 70%

Rezultaty badań wskazują, że jeżeli będziemy zadawać bardziej szczegółowe pytania, a przed nimi dodamy fragment „Zrób sobie przerwę, a potem”, to uzyskamy dokładniejsze odpowiedzi. Tak też robią użytkownicy w prezentowanym spocie – i co ciekawsze – to naprawdę działa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kit Kat, który od ponad 65 lat podkreśla w swojej komunikacji rolę zapewniania sobie przerw, w wyjątkowy i pełen humoru sposób opowiedział się za sztuczną inteligencją i uzmysłowił nam, że ona również, podobnie jak my, potrzebuje odpoczynku. Marka podkreśliła tym samym, że technologia może nam bardzo pomóc w codziennej pracy, ale odciążanie nas wymaga od niej nie lada wysiłku

Reklama powstała we współpracy z agencją Courage z Toronto i obecnie jest emitowana w Kanadzie. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: YouTube

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS AI marketing na przełomie 2023/2024 roku

Które kampanie okazały się najciekawsze w 2023 roku? Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed AI marketingiem w 2024 roku? Poznaj opinie ekspertów.

PS2 New York Times kontra Microsoft i OpenAI. Poszło o naruszenie praw autorskich przez chatboty

Dzień bez pozwu dniem straconym? Na to wychodzi. Tym razem spięcie nastąpiło na linii New York Times – Microsoft – OpenAI. O co poszło? W zasadzie o to, o czym od ostatniego roku jest najgłośniej – o łamanie praw autorskich przez sztuczną inteligencję i bezprawne wykorzystywanie treści dostępnych w internecie. Wall Street Journal zaryzykowało stwierdzenie, że „pozew otwiera nowy front w trwającej od lat bitwie między firmami technologicznymi i medialnymi o ekonomię internetu”. Czy słusznie?

PS3 Kit Kat ogrywa motyw przerwy w niestandardowej kampanii digital

Kit Kat, marka batonów z portfolio Nestle, prowadzi innowacyjną kampanię w mediach cyfrowych. Szereg formatów promujących markę nawiązuje do jej claimu „Have a break, have a Kitkat” (Czas na przerwę, czas na Kit Kat). Strategię komunikacji w nowych mediach opracował MEC.