Od kilku dobrych miesięcy wszyscy korzystamy z udogodnień, jakie oferuje nam chatbot ChatGPT, zasilany przez technologię sztucznej inteligencji. Służy nam swoją pomocą w pracy i w szkole, potrafi znaleźć odpowiedzi na prawie każde pytanie i tak naprawdę dla wielu z nas stał się już dobrym przyjacielem. Jednak czy kiedykolwiek pomyśleliśmy o tym, że technologia też potrzebuje chwili wytchnienia? Najnowsza kampania marki Kit Kat „Have A(I) Break”, która została oparta o wyniki badań przeprowadzonych przez Google dowodzi, że tak.
Według raportu DeepMind (laboratorium badawcze Google) w ciągu ostatniego roku sztuczna inteligencja pracowała naprawdę ciężko – jest wyczerpana do tego stopnia, że obniżyła jakość udzielanych odpowiedzi. Dlatego też KitKat zachęca, aby pozwolić technologii na odpoczynek.
Zobacz również
Narracja wizualna wykorzystana w reklamie pokazuje, że codziennie zadajemy chatbotowi setki pytań, na które ten udziela nam odpowiedzi na podstawie znanych mu informacji i danych. Okazuje się jednak, że dzięki zapewnieniu przerw, dokładność tych odpowiedzi może wzrastać nawet do poziomu 70%.
Rezultaty badań wskazują, że jeżeli będziemy zadawać bardziej szczegółowe pytania, a przed nimi dodamy fragment „Zrób sobie przerwę, a potem”, to uzyskamy dokładniejsze odpowiedzi. Tak też robią użytkownicy w prezentowanym spocie – i co ciekawsze – to naprawdę działa.
Kit Kat, który od ponad 65 lat podkreśla w swojej komunikacji rolę zapewniania sobie przerw, w wyjątkowy i pełen humoru sposób opowiedział się za sztuczną inteligencją i uzmysłowił nam, że ona również, podobnie jak my, potrzebuje odpoczynku. Marka podkreśliła tym samym, że technologia może nam bardzo pomóc w codziennej pracy, ale odciążanie nas wymaga od niej nie lada wysiłku.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Reklama powstała we współpracy z agencją Courage z Toronto i obecnie jest emitowana w Kanadzie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: YouTube
PS AI marketing na przełomie 2023/2024 roku
Które kampanie okazały się najciekawsze w 2023 roku? Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed AI marketingiem w 2024 roku? Poznaj opinie ekspertów.
PS2 New York Times kontra Microsoft i OpenAI. Poszło o naruszenie praw autorskich przez chatboty
Dzień bez pozwu dniem straconym? Na to wychodzi. Tym razem spięcie nastąpiło na linii New York Times – Microsoft – OpenAI. O co poszło? W zasadzie o to, o czym od ostatniego roku jest najgłośniej – o łamanie praw autorskich przez sztuczną inteligencję i bezprawne wykorzystywanie treści dostępnych w internecie. Wall Street Journal zaryzykowało stwierdzenie, że „pozew otwiera nowy front w trwającej od lat bitwie między firmami technologicznymi i medialnymi o ekonomię internetu”. Czy słusznie?
PS3 Kit Kat ogrywa motyw przerwy w niestandardowej kampanii digital
Kit Kat, marka batonów z portfolio Nestle, prowadzi innowacyjną kampanię w mediach cyfrowych. Szereg formatów promujących markę nawiązuje do jej claimu „Have a break, have a Kitkat” (Czas na przerwę, czas na Kit Kat). Strategię komunikacji w nowych mediach opracował MEC.