…potencjalnego klienta czy zwiększyć sprzedaż, lecz także sprawić, że świat online i offline, zamiast ze sobą rywalizować, spójnie się uzupełnią.
Coraz więcej marek zauważa negatywne skutki prowadzenia działań sprzedażowych przez call center. Mimo stosunkowo niskich kosztów, ich skuteczność z roku na rok maleje. Dodatkowo coraz większe niezadowolenie klientów z tej formy sprzedaży przekłada się często na negatywny wizerunek marki. A co za tym idzie, również na negatywne opinie w sieci. A te – mając na uwadze etapy lejka zakupowego – mogą zmniejszyć szansę domknięcia leada. Na drugim etapie lejka pojawia się rozważanie racjonalizujące intencje zakupowe. Negatywne opinie mogą znacząco zniechęcić klientów do zakupu. Nie powinno się więc obok tego czynnika przechodzić obojętnie. I to niezależnie od tego, do której grupy wiekowej zamierzasz trafić.
Zobacz również
Insight out, czyli jak na wylot poznać potrzeby konsumentów?
Jeśli chce się trafić do wymagającej grupy docelowej, należy zacząć od zbadania jej oczekiwań, problemów, z którymi się boryka, i znaleźć najlepsze rozwiązania komunikacyjne skrojone na miarę.
Case:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W jednej z realizowanych przez nas kampanii dla producenta ekskluzywnych naczyń, kierowanej do grupy 50+, aby z sukcesem stworzyć key message, kreacje oraz drivery, które sprawią, że długofalowa strategii pozyskiwania leadów osiągnie zamierzony sukces, musieliśmy znaleźć odpowiednie dla grupy docelowej insighty. Na podstawie przeprowadzonych badań opracowaliśmy message house (skrócona wersja strategii komunikacji) oparty na 3 kluczowych przekazach:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Osoby 50+ mają mniejszą przysadkę mózgową. Łakną przez to żywych kolorów oraz odczuwają silną potrzebę dowartościowania..
- Mimo współpracy z blogerami marka nie włączyła ich do komunikacji w digitalu.
- Grupa docelowa jest niezagospodarowana mediowo, a osoby w wieku 50+ sceptycznie oceniają zawartość reklam, tylko co 3 „50+latek” uważa, że marki często tworzą ofertę z myślą o ludziach w jego wieku.
Liczby i słowa – skuteczna strategia komunikacji i kampania performance w jednym
Kolejny etap pracy nad udaną kampanią digital to przejrzysta strategia komunikacji.
Case cd.:
W przypadku naszej kampanii działania digital miały wspomóc coraz bardziej nieefektywne działania call center. Po przeprowadzeniu badań rozpoczęliśmy prace nad kampanią performance oparta na strategii komunikacji, która miała realizować 2 cele:
- Kampania badawcza: weryfikacja hipotez na poziomie driverów oraz kreacji. Analiza skuteczności nie tylko stanowiła wartość dodaną dla naszych działań komunikacyjnych, lecz także przyniosła konkretną wartość marce. Efekt? Lead za 10 zł, zbudowanie matrycy benefitów dla poszczególnych grup produktów, które posłużyły do dalszej komunikacji, oraz stworzenie docelowego KV (key visual).
- Efektywne leady: sprawdziliśmy koszt zapisania się na warsztaty kulinarne, ale również frekwencję, liczbę i jakość zebranych leadów, w tym wartość zakupu. Po pierwszej turze najlepsza okazała się kreacja z jednym z najbardziej popularnych polskich blogerów kulinarnych, targetowana do homoseksualnych mężczyzn 50+ z dużych ośrodków miejskich. Uzyskaliśmy koszt leada 8 zł. Sztos? Sztos! 🙂
1 + 1 = 3? Czyli o wykorzystaniu działań performance w budowaniu długofalowej strategii digital transformation
Wydawać by się mogło, że działania digital oraz call center będą się wzajemnie kanibalizować, tymczasem dzięki naszej strategii i ustalonym celom dowiedliśmy, że te dwa obszary mogą stworzyć udany związek.
Case cd.:
Dzięki odpowiednio skrojonej kampanii pojawiła się dodatkowa wartość. Informacje zdobywane podczas zbierania leadów spowodowały, że działy sprzedaży oprócz czystych danych kontaktowych uzyskiwały także wiele dodatkowych informacji. W tym między innymi tych o stanie zdrowia, jednostkach chorobowych, z którymi borykali się ich potencjalni klienci oraz o upodobaniach kulinarnych. Dzięki tym informacjom marka mogła wprost odpowiedzieć na potrzeby grupy docelowej. Efektem tego było stworzenie bardziej spersonalizowanych i odpowiadających na potrzeby seniorów warsztatów tematycznych, które wpłynęły na lepsze wyniki sprzedaży przez call center i zmniejszenie kosztu dotarcia do leada. Tak prowadzone działania sprawiły, że marka uzyskała długofalową strategię działań.
Jeśli chcesz znaleźć swoją strategię dotarcia do trudnych targetów, zapraszamy do współpracy!