Wymagania współczesności
mBank to marka, która w momencie rozpoczynania swojej działalności, nie bała się nowatorskich działań, wyprzedzających nadchodzące zmiany – stała się pierwszym polskim bankiem internetowym w kraju, w którym w tamtym czasie dostęp do internetu miało około 10% Polaków. Potem zrewolucjonizowała mobilne finanse Polaków. A jej wyróżnikiem była świetnie zaprojektowana aplikacja mobilna. Ale w dzisiejszych czasach coraz trudniej jest ścigać się na polu samej technologii czy oferty produktowej. Kiedyś występował wyraźny podział na banki tradycyjne i nowoczesne. Dzisiaj stawka jest wyrównana. Banki można podzielić na duże i małe. A z punktu widzenia klientów wszystkie są takie same.
– Obecnie o sile brandu stanowi przede wszystkim to czy da się go lubić. Klienci nie potrzebują wyłącznie produktów, ale empatii – mówi Iwona Ryniewicz, dyrektor departamentu komunikacji i strategii marketingowej mBanku, współodpowiedzialna za nowe pozycjonowanie marki.
Zobacz również
I o empatii oraz wsparciu jest nowe pozycjonowanie mBanku. Cyfryzacja otwiera przed nami niezliczone możliwości, dzięki którym możemy samodzielnie, na różne sposoby, eksplorować otaczający świat. Zazwyczaj wszystko jest dobrze dopóki nie pojawią się jakeś nieszablonowane pytania. Wtedy potrzebujemy po drugiej stronie także spotkać człowieka.
– Hasłem „mBank. Technologia do usług” mówimy klientom, że w takich sytuacjach mogą na nas liczyć. Obecnie nadrzędną rolą banku jest nie tylko dostarczanie bezpiecznych i wygodnych rozwiązań technologicznych, ale również – a może przede wszystkim – wsparcia zawsze wtedy, kiedy technologia okazuje się być niewystarczająca – dodaje Iwona Ryniewicz.
Ta myśl stała się inspiracją dla nowej kampanii wizerunkowej banku. Bohaterowie, których będziemy mogli obserwować na telewizyjnych i kinowych ekranach do końca listopada przekonują się, że w mBanku nie muszą siłować się z technologią – bo jest ona zaprojektowana po to, aby dać wsparcie, a nie utrudniać życie.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Odpowiedzialność pracowników
Przekaz reklamowy, będący jednym z kluczowych elementów pozycjonowania, musi być wsparty odpowiednią postawą pracowników, aby móc osiągnąć pełnię swojej skuteczności. Dlatego też oprócz zewnętrznej kampanii przedstawiającej klientom nową strategię, bank zaplanował także wewnętrzne działania edukacyjne dla swoich pracowników, z których ponad 70% jest także jego klientami!
– Chcemy, by dobrze zrozumieli tę zmianę i zawsze wykonując swoje zadania zadawali sobie dwa podstawowe pytania: na jaką realną potrzebę klienta odpowiadają i czy dają mu realne wsparcie. Jak każde pozycjonowanie, to też jest aspiracyjne. Będziemy śledzić opinie naszych klientów i modyfikować te obszary, które wskażą jako wymagające usprawnienia – mówi prezes Stypułkowski.
Artykuł reklamowy powstał przy wspólpracy z firmą mBank.