Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Polityka korzystania z GenAI dla agencji i marek [Q&A]

Jakie są najważniejsze aspekty polityki korzystania z narzędzi Gen AI przez agencje i marki? W jaki sposób agencje mogą zapewnić etyczne wykorzystanie Gen AI w swoich kampaniach?

SPRAWDZAM

„Tęczniej z dumy”: kampania Kuboty z okazji pride month

„Tęczniej z dumy”: kampania Kuboty z okazji pride month
Polska marka modowa Kubota ruszyła z akcją „Tęczniej z dumy”, promującą język inkluzywny i otwartą, wrażliwą komunikację.
O autorze
1 min czytania 2024-06-04

Działania Kuboty są bezpośrednio związane z miesiącem dumy (ang. pride month), przypadającym w czerwcu. Główne pytanie stawiane przez markę brzmi: „Co to dokładnie znaczy, komunikować się komfortowo?”.

Poza działaniami reklamowymi Kubota rozpoczęła również działania wewnętrzne, polegające m.in. na stworzeniu dokumentu pt. „Język inkluzywny w Kubocie. Krótki przewodnik, jak komunikować się komfortowo”, a tematyką obejmuje zarówno przedstawicieli mniejszości LGBTQ+, jak i osoby z niepełnosprawnością, seniorów i obcokrajowców.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Od dłuższego czasu, w Kubocie pochylamy się nad zagadnieniem inkluzywności, które zresztą zostało wpisane w kulturę organizacyjną firmy. Tym razem idziemy o krok dalej, stopniowo wdrażając założenia języka inkluzywnego i zastanawiając się, co możemy zrobić, by komunikować się precyzyjniej, bardziej empatycznie, z jeszcze większą wrażliwością i uważnością na potrzeby odbiorców naszych treści. Chcemy w ten sposób udowodnić, że nie tylko świat wokół staje się bardziej tęczowy  – tęcznieje (z dumy) również język – komentuje Alina Sztoch, CEO & Co-founder Kubota S.A. i dodaje, że wyrażenie „Tęczniej z dumy” oznacza celebrowanie radość z bycia sobą, z pełną akceptacją tego, jak różni jesteśmy.

Jak podkreślają przedstawiciele Kuboty, inkluzywność i tolerancja są wartościami na stałe wpisanymi w charakterystykę marki. Tegoroczna akcja „Tęczniej z dumy” jest kolejną próbą zwrócenia uwagi na kwestie tolerancji. Podobne działania podjęto już w 2020 roku, kiedy do sprzedaży wprowadzono tęczową kolekcję produktów. Część dochodu z ich sprzedaży trafiła do Kampanii Przeciw Homofobii. Jeszcze wcześniej Kubota współpracowała też z Fabryką Równości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: mat. pras.
Oprac.: Dominika Mizerska

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Grupa LEGO i Samira Wiley zbudowały tęczowy portret aktorki w ramach kampanii „Pieces of Me”

W związku z tegorocznymi obchodami Miesiąca Dumy, Grupa LEGO podjęła współpracę z wielokrotnie nagradzaną aktorką i producentką Samirą Wiley.

PS2 Kubota podsumowała wyniki kampanii „Podstawa komfortu”

Jesienią ubiegłego roku marka klapków i odzieży zrealizowała kampanię wizerunkową „Podstawa komfortu”. Jej punktem wyjścia stała się nowa strategia polskiego brandu, osadzona w idei swobody i luzu – zarówno w ruchach, jak i w myśleniu.