Motywem przewodnim tegorocznej edycji Copernicusa jest „Czas”. W pierwszej, majowej odsłonie Festiwalu pomiędzy 19 a 24 maja eksperci zajmą się nim w kontekście pandemii („Czas zarazy”), zaś we wrześniu – w bardziej ogólnej i poszerzonej perspektywie. W wydarzeniach wziąć będzie można udział na kanale YouTubie „Copernicus Center for Interdisciplinary Studies”. W obu częściach, przedsięwzięcie wspiera realizacyjnie agencja Admind.
Tematyka majowego festiwalu zostanie poświęcona wyłącznie wirusowi COVID-19. W ramach tego cyklu będzie można wysłuchać i obejrzeć rozmowy z ekspertami na temat pandemii oraz zjawisk jej towarzyszących.
Zobacz również
Swoją obecność online potwierdzili:
- Michał Heller, kosmolog, filozof i teolog oraz profesor nauk filozoficznych
- Andrzej Matyja (lekarz, chirurg ogólny, profesor nauk medycznych, nauczyciel akademicki Uniwersytetu Jagiellońskiego)
- Bogdan de Barbaro (psychiatra i psychoterapeuta, kierownik Katedry Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego)
- prof. dr hab. n. med. Dominika Dudek (autorka i współautorka kilkuset publikacji naukowych, która zredagowała szereg książek poświęconych tematyce psychiatrii, a zwłaszcza zaburzeniom depresyjnym i chorobie afektywnej dwubiegunowej)
- dr Mateusz Hohol (kognitywista, laureat Nagrody Naukowej „Polityki”, który interesuje się przede wszystkim poznaniem matematycznym, czyli tym jak umysł tworzy, przyswaja i przetwarza struktury numeryczne i geometryczne, a także metodologią neurokognitywistyki)
- Jerzy Hausner (Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, profesor doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor zwyczajny, pracownik Katedry Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie) i
- Ryszard Gryglewski (lekarz, specjalista w dziedzinie farmakologii, były kierownik Katedry Farmakologii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego).
Do tematyki „Czasu” organizatorzy powrócą we wrześniu br., kiedy to odtworzone zostaną stałe festiwalowe pasma jak: wykłady, dyskusje, koncerty czy spotkania ze znamienitymi naukowcami.
Cele festiwalu to przede wszystkim popularyzacja nauki, wyjaśnianie jej wpływu na życie społeczne oraz pokazywanie różnorodnych relacji między nauką a innymi dziedzinami kultury, w tym literaturą i sztuką. Agencja Admind Branding & Communications odpowiada za oprawę wizualną festiwalu. Zespół Admind przygotował m.in. główny motyw wizualny imprezy oraz związane z nim pozostałe materiały jak np. plakaty, projekty na stronę internetową, czy grafiki do social mediów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing