TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Telewizja wygrywa sportem

Dom mediowy Lowe Media przeanalizował wyniki oglądalności najpopularniejszych programów w polskiej TV w latach 2014 i 2015. Wniosek z tej analizy jest jeden: transmisje sportowe są najsilniejszym magnesem na widzów.
O autorze
2 min czytania 2016-01-18

W 2014 r. wśród TOP50 najchętniej oglądanych programów 36 stanowiły transmisje sportowe, zaś w roku ubiegłym – 23.

Emisje najważniejszych wydarzeń sportowych zawsze przyciągały i będą przyciągać przed odbiorniki tłumy widzów. Dobre wyniki oglądalności są wypadkową rangi imprezy sportowej i sukcesów naszych rodaków w niej startujących – wyjaśnia Michał Bakalarczyk, senior media planner/buyer Lowe Media. 

W roku 2014 lista najpopularniejszych programów została zdominowana przez transmisje sportowe, w pierwszej dziesiątce było ich aż 9, zaś w TOP50, aż 36. Wszystko za sprawą Pucharu Świata w skokach narciarskich, Igrzysk Olimpijskich w Soczi,  Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Brazylii i odbywających się w Polsce Mistrzostwa Świata w siatkówce. Poza spotem na listę TOP50 miały szansę wspiąć się jedynie popularne seriale, np. „M jak Miłość”, czy programy informacyjne.

TOP10 2014 (AMR%)

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zimowe Igrzyska Olimpijskie Soczi: skoki narciarskie (TVP1) – 29,60%
Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej – Brazylia: Niemcy-Argentyna (TVP1) – 28,50%
Zimowe Igrzyska Olimpijskie Soczi: ceremonia kwiatowa (TVP1) – 26,90%
Studio Olimpijskie Soczi (TVP1) – 25,20%
Zimowe Igrzyska Olimpijskie Soczi: skoki narciarskie (TVP1) – 24,30%
Mistrzostwa Świata w Siatkówce: Brazylia – Polska (Polsat) – 23,60%
Studio Piłkarskie Mistrzostw Świata Brazylia (TVP1) – 21,40%
M jak Miłość (TVP2) – 21,30%
Eliminacje Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej: Polska – Szkocja (Polsat) – 21,10%
Mistrzostwa Świata w Siatkówce: Ceremonia medalowa (Polsat) – 20,70%                 

TOP10 2015 (AMR%)

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Eliminacje Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej: Polska – Irlandia (Polsat) – 25,60%
M jak Miłość (TVP2) – 20,80%
Ranczo (TVP1) – 19,60%
Eliminacje Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej: Szkocja – Polska (Polsat) – 18,50%
Eliminacje Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej: Niemcy – Polska (Polsat) – 18,00%
Debata prezydencka: Duda – Komorowski (TVP1) – 17,70%
Teleexpress (TVP1) – 16,80%
Na dobre i na złe (TVP2) – 16,40%
Eliminacje Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej: Irlandia – Polska (Polsat) – 16,10%
Wydarzenia (Polsat) – 15,90%

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W ubiegłym roku  wydarzeń sportowych było zdecydowanie mniej,  jednak w najpopularniejszej dziesiątce znalazły się aż  4 pozycje z tej kategorii. W TOP 50 było ich 23. – W 2015 r. kibicowaliśmy naszej reprezentacji w drodze na Mistrzostwa Europy do Francji, a także skoczkom w Pucharze Świata i piłkarzom ręcznym w Katarze – wyjaśnia MichałBakalarczyk.

Rok wyborczy (wybory prezydenckie i parlamentarne) spowodował zwiększone zainteresowanie wydarzeniami w kraju (w TOP50 znalazło się aż 8 programów informacyjnych) oraz debatami czołowych polityków (debata prezydencka Duda – Komorowski wspięła się na szóstą pozycjęrankingu topowych programów). Bardzo silną pozycję utrzymują najpopularniejsze seriale, takie „evergreeny” jak „M jak Miłość”, „Ranczo”, czy „Na Dobre i Na Złe”, od lat królują w wynikach oglądalności. .

– W 2016 r. ponownie wydarzenia spotowe będą generować telewizjom widownię. Przed nami takie wydarzenia jak Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej we Francji, Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro, czy Mistrzostwa Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn, które będą rozgrywane w naszym kraju – mówi Bakalarczyk.