Tesco Mobile pomaga rodzicom zrozumieć internetowy język dzieci

Tesco Mobile pomaga rodzicom zrozumieć internetowy język dzieci
Sieć Tesco Mobile w Wielkiej Brytanii stworzyła kampanię, której celem jest pomoc dorosłym w nawiązaniu dialogu z dziećmi i młodzieżą. Wszystko po to, aby zadbać o cyberbezpieczeństwo najmłodszych.
O autorze
1 min czytania 2025-07-16

Niebezpieczeństwa czyhające na najmłodszych w sieci to dziś niemal codzienność. Aby móc chronić przed nimi pociechy, rodzice muszą jednak najpierw zrozumieć język, którym dzieci operują w wirtualnym świecie. Z pomocą przychodzi outdoorowa kampania Tesco Mobile.

Na wielkoformatowych reklamach w przestrzeni miejskiej na Wyspach Brytyjskich pojawiły się często używane przez dzieci i młodzież skróty, dodatkowo opatrzone wyjaśnieniem. W ten sposób Tesco Mobile ułatwić rodzicom rozmowy z pociechami i przekonać ich, że nawet najkrótsza codzienna wymiana zdań to dobry pierwszy krok w kierunku wzajemnego zrozumienia.

– Chcieliśmy, aby nasza nowa kampania przekazywała mocny przekaz, zachęcając rodziców i opiekunów do rozpoczęcia rozmów z dziećmi na temat znaczenia bezpieczeństwa w sieci. Wierzymy w wyposażanie rodzin w wiedzę niezbędną do bezpiecznego poruszania się w cyfrowym świecie i jestem niezmiernie dumna z naszej pracy w tym obszarze. Aby wspierać te dyskusje, oferujemy szereg narzędzi i zasobów wspieranych przez ekspertów, które mają na celu wspieranie otwartych, świadomych rozmów, abyśmy mogli pomóc dzieciom korzystać ze wszystkiego, co oferuje cyfrowy świat, mądrze i bezpiecznie – mówi Laura Joseph, dyrektor ds. obsługi klienta w Tesco Mobile.

Jednak kampania OOH to tylko część działań, dzięki którym klienci Tesco Mobile będący rodzicami mogą łatwo zaznajomić się z internetowym językiem swoich dzieci. Pracownicy sklepów sieci zostali dodatkowo przeszkoleni, aby móc udzielać potrzebującym niezbędnych wskazówek i informacji na temat cyberbezpieczeństwa i ewentualnych zagrożeń.

Stworzono też dedykowaną stronę internetową, na której znaleźć można więcej przykładów internetowego slangu, a także m.in. gotowe tematy do rozmowy z dziećmi i sposoby radzenia sobie z nękaniem w internecie.

Za realizację kampanii radiowo-outdoorowej w Wielkiej Brytanii odpowiada agencja BBH.

– Jako rodzic, szczególnie zależy mi na tym, jak zapewnić dzieciom bezpieczeństwo w internecie, zwłaszcza w obliczu obecnych zagrożeń. Mam nadzieję, że ta kampania zwiększy świadomość tego, jak ważne jest rozmawianie z dziećmi o ich bezpieczeństwie w internecie, a także pomoże rodzicom rozpocząć te istotne rozmowy – stwierdził Uche Ezugwu, dyrektor kreatywny BBH.

Zdjęcia: Tesco

PS „Bezpieczne dzieci w sieci”: kolejna edycja kampanii ING na Robloxie o cyberbezpieczeństwie