„The Bar World of Tomorrow” to bezpłatny kurs skierowany dla wszystkich osób dorosłych (w wieku uprawniającym do spożycia alkoholu), dostępny na mobilnej platformie szkoleniowej EdApp. Kurs powstał w partnerstwie z Instytutem UNITAR (United Nations Institute for Training and Research) i jest częścią inicjatywy „EducateAll”.
Inicjatywa „The Bar World of Tomorrow” ma na celu rozpowszechnienie zrównoważonych i odpowiedzialnych praktyk barmańskich. Uwzględnia wiele aspektów pracy baru: od użycia świeżych składników, przez odpowiedzialne serwowanie alkoholu, po świadome zarządzanie odpadami – wszystkie bezpośrednio związane z Celami Zrównoważonego Rozwoju (SDGs). Szkolenie bazuje na czterech filarach (składniki, serwis, bar oraz personel) i ocenia każdy z nich według modelu 5xR: Rethink, Reduce, Reuse, Recycle and Respect (Przemyśl, Zredukuj, Użyj Ponownie, Segreguj i Szanuj). Wdrożenie tych pięciu prostych zasad pozwoli właścicielom i menedżerom barów w zrównoważony sposób rozwijać swój biznes. W aplikacji można znaleźć wiele ciekawych tematów, takich jak gospodarowanie lodem, zarządzanie odpadami zgodnie z ideologią zero waste czy oszczędzanie wody i energii.
Zobacz również
Moduły szkoleniowe zostały zaprojektowane przez Grupę Pernod Ricard w partnerstwie z globalnymi ambasadorami zrównoważonego rozwoju – Trash Tiki oraz Sustainable Restaurant Association.
Grupa Pernod Ricard prowadzi wiele globalnych i lokalnych inicjatyw, skierowanych do środowiska barmanów, menedżerów i właścicieli lokali gastronomicznych. Jedną z lokalnych inicjatyw jest polski projekt „Barmates. Bartendering & Sustainablity”, który wprowadza w życie praktyki zrównoważonego rozwoju za barem np. wykorzystanie każdego składnika w całości czy tworzenie lokalnych społeczności między barmanami, lokalami i dostawcami. Każde z tych działań jest wkładem w ochronę planety, a jednocześnie formą oszczędności i odpowiedzialnych rozwiązań, wpływających korzystnie na budżet. Szkolenia mają na celu zwrócenie uwagi branży na tematy związane ze zrównoważonym rozwojem, nie pomijając jednocześnie wiedzy nt. alkoholi, koktajli, trendów i technik barmańskich.
– Dzięki platformom i programom edukacyjnym, inicjatywy promujące zrównoważony rozwój staną się normą, a nowe pokolenie barmanów będzie wychowywane w duchu świadomych praktyk. W obecnych czasach, takie podejście powinno być oczywiste dla wszystkich, niezależnie od tego jaką rolę pełnią w barze – barmana, managera czy klienta. Każdy jest odpowiedzialny za środowisko, przez co staje się integralną częścią tworzenia zrównoważonego i odpowiedzialnego „baru jutra” – mówi Kamila Czaban, S&R Marketing Projects manager Pernod Ricard.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Inicjatywa „The Bar World of Tomorrow” jest kolejnym krokiem, wpisującym się w przedstawiony w zeszłym roku plan działania Grupy Pernod Ricard w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności. Powstał on w ramach strategii Transform & Accelerate i wyznacza 8 ambitnych zobowiązań, zgodnych z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ, które mają być zrealizowane do 2030 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing