Pamiętacie The Boring Phone od Heinekena i Bodegi? Urządzenie miało przypominać użytkownikom, że najbardziej wartościowe budowanie więzi międzyludzkich to takie podczas spotkań twarzą w twarz. Tym razem Heineken zachęca do skorzystania z The Boring App, czyli aplikacji na smartfony, dzięki której będzie się można cieszyć koncertami, zamiast „siedzieć z nosem w telefonie”.
Zobacz również
Twórcy pomysłu zachęcają do pobrania The Boring App fanów muzyki odwiedzających festiwale Silver Live Out w Meksyku oraz Amsterdam Dance Event w Holandii. Jak działa aplikacja? Jeśli podczas wydarzenia muzycznego któryś z odwiedzających zechce chwycić telefon i zrobić zdjęcia lub sfilmować fragment koncertu, na ekranie pojawi się komunikat o tym, że lepiej bawić się na koncercie niż korzystać z telefonu. Ale uwaga: napis będzie widoczny wyłącznie przez kamerę telefonu i jedynie w podczerwieni, której na eventach takich jak Amsterdam Dance Event czy Silver Live Out z pewnością nie brakuje.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
The Boring App to nie wszystko. Dla tych, którzy chcieliby całkowicie zapomnieć o smartfonie na czas koncertu, Heineken stworzył The Boring Mode. Po jej zainstalowaniu funkcje każdego telefonu zostaną ograniczone do absolutnego minimum, dzięki czemu nie będzie mowy o rozpraszaniu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Telefony na koncertach coraz mniej pożądane
Jak się okazuje, trend związany z cyfrowym detoksem coraz częściej pojawia się na koncertach i festiwalach muzycznych. Do wyłączenia telefonów na czas imprez zachęcają DJ-e i muzycy. Co więcej, badanie przeprowadzone na użytkownikach smartfonów z pokolenia Z i milenialsów w Wielkiej Brytanii, USA i Holandii pokazało, że „morze telefonów” stworzone przez widzów nagrywających kolejne utwory lub fotografujących artystów podczas koncertu irytuje już 41% respondentów.
– Dzisiaj wydaje się, że technologia zawsze jest na pierwszym miejscu, pozostawiając przyjemność z prawdziwego życia dopiero na drugim. Podczas gdy technologia zapewnia nam nieskończone udogodnienia, wiąże się to również z brakiem możliwości zatrzymania się i zaakceptowania tego, co dzieje się wokół nas. W Heineken chcemy wspierać chwile autentycznej więzi, aby umożliwić bardziej satysfakcjonujące życie towarzyskie – podsumowuje Nabil Nasser, globalny szef Heineken.
Za realizację kampanii odpowiada agencja kreatywna LePub.
Zdjęcia: Campaign Brief, LBB