Śmierć nie jest tematem, o którym większość osób lubi myśleć, wręcz przeciwnie, raczej go unikamy. Organizacja Palliative Care Queensland postanowiła jednak pokazać, że otwarte podejście do tematu śmierci może pomóc w empatycznej opiece nad chorymi oraz ich rodzinami. W rezultacie pozwoli to chorującym godnie odejść.
W ramach kampanii powstał animowany film „The Cassette”. Opowiada on historię mężczyzny, którego odwiedziła Śmierć. Bohater zaskoczony takimi odwiedzinami, postanawia ostatni raz posłuchać jego ulubionej piosenki, klasyka Pixies „Here Comes Your Man”. Początkowo córka oraz żona bohatera są zaskoczone, jednak za chwilę wszyscy bohaterowie przenoszą się na scenę, gdzie wspólnie wykonują utwór. Widząc swoją uśmiechniętą, a nie zapłakaną córkę, bohaterowi łatwiej jest odejść.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Kampania została wyreżyserowana przez Catherine Prowse. Powstała w procesie animacji poklatkowej. Powstał także making off z produkowania krótkiego filmu.
– To było wspaniałe doświadczenie reżyserować film o tak ważnym temacie, który dotyka każdego w pewnym momencie życia. Moje podejście polegało na wzmocnieniu emocji i dodaniu ludzkiego akcentu poprzez stworzenie namacalnego, ręcznie wykonanego wrażenia w każdym elemencie lalek, rekwizytów i scenografii. Jestem naprawdę dumna z drobiazgowej dbałości o szczegóły, jaką cała ekipa wniosła do projektu i mam nadzieję, że doda to dodatkowej warstwy głębi do pięknej historii, którą opowiadamy – powiedziała Catherine Prowse.
– Śmierć przydarza się nam wszystkim, ale nasze doświadczenia i przekonania dotyczące tego uniwersalnego momentu są wyjątkowe. Jednak bez względu na te indywidualne perspektywy, przygotowanie się na śmierć ułatwia ją wszystkim. W PCQ wierzymy, że empatyczna opieka paliatywna zaczyna się od osób żyjących z diagnozą ograniczającą życie, zastanawiających się nad tym, jak chcą, aby wyglądał ich ostatni rozdział – jak chcieliby być traktowani, gdzie i z kim spędzają swój czas. Celem tej kampanii jest zachęcenie ludzi do rozmów przed nadejściem ostatniego rozdziału, aby ich życzenia były jasno przekazywane i brane pod uwagę. Przygotowanie się na śmierć zapewnia nam fachową, wrażliwą opiekę i pozwala umrzeć z najwyższą godnością. Ułatwia to również życie naszym bliskim. Jesteśmy wdzięczni za stałe wsparcie ze strony Queensland Health – skomentowała dyrektor naczelna PCQ, Louise O’Neill.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
– Opieka paliatywna jest prawem człowieka w każdym wieku i na każdym etapie. Poruszanie się w tym niepewnym i trudnym czasie może być przytłaczające, ale odpowiednie zasoby, informacje i wsparcie mogą być ogromną pomocą. A bycie przygotowanym na śmierć, zamiast się jej bać, może sprawić, że podróż będzie spokojniejsza, mniej stresująca i bardziej komfortowa dla osób z chorobami ograniczającymi życie i ich bliskich – dodaje prezes zarządu PCQ, dr Anthony Herbert.
Słuchaj podcastu NowyMarketing