Do konkursu wpłynęło niemal 100 zgłoszeń. Przez cały rok 2012 internauci oddawali swoje głosy poprzez stronę internetową. Zgłoszenia z najwyższą liczbą punktów w swojej kategorii otrzymały nominację do finału, gdzie zostały ocenione przez Jury i Kapitułę, których członkami są wybitni znawcy polskiego sportu oraz biznesu.
Wśród zwycięzców znaleźli się m.in. Coca-cola z kampanię związaną z UEFA EURO 2012, PL.2012 za organizację UEFA EURO 2012 oraz BNP Paribas Bank Polska za kontrybucję w polski tenis. Nagrodę specjalną za odwagę w promocji Polski na arenie międzynarodowej otrzymała firma OKNOPLAST, która jest sponsorem czołowej drużyny piłkarskiej Inter Mediolan.
Zobacz również
Oto lista laureatów:
SPORTOWY MARKETING SPOŁECZNY
Gold Champ Urząd Miasta Łodzi – Tylko Słabi Gracze Biorą Dopalacze / Marcin Gortat
SPONSORING ZESPOŁU SPORTOWEGO / SPORTOWCA
- Gold Champ Polpharma – Polpharma Starogard Gdański
- Gold Champ Polbank – Justyna Kowalczyk
- Silver Champ Herbapol / Green – up – Anna Rogowska
- Bronze Champ Pepsi-Cola General Bottlers Poland – Legia / Pepsi Arena
KAMPANIA REKLAMOWA
- Gold Champ Coca – Cola – kampania związana z UEFA Euro 2012
- Silver Champ Carlsberg – kampania związana z Euro 2012
- Silver Champ Biedronka / Jeronimo Martins Polska – oficjalny sponsor Reprezentacji Narodowej w Piłce Nożnej
- Bronze Champ Decathlon – sklep sportowy
- Bronze Champ InterSport – sklep sportowy
SPORTOWA STRONA INTERNETOWA ROKU
- Gold Champ pzps.pl
- Silver Champ skra.pl
- Bronze Champ widzew.pl
- Bronze Champ scott.pl
NAJLEPSZY SPONSORING IMPREZY SPORTOWEJ LUB PRZEDSIĘWZIĘCIA SPORTOWEGO
- Gold Champ Kulczyk Investments – PKOl
- Silver Champ P&G – Paraolimpiada
- Bronze Champ Bank BGŻ – Tour de Pologne
- Bronze Champ Tauron Polska Energia – PKOl
- Bronze Champ 4F – Skoki narciarskie
WYRÓŻNIAJĄCA SIĘ KONTRYBUCJA W POLSKI SPORT
- Gold Champ BNP Paribas Bank Polska – tenis
- Silver Champ Miasto Gdańsk – piłka nożna
- Bronze Champ Bank Pekao SA – tenis
- Bronze Champ PGNiG – piłka ręczna
NAJLEPSZE WYKORZYSTANIE CYFROWEJ KOMUNIKACJI W SPORCIE
- Gold Champ Cyfra +
- Silver Champ Cyfrowy Polsat
- Silver Champ Play
- Bronze Champ T-Mobile
- Bronze Champ Orange
- Bronze Champ Plus GSM
IMPREZA ROKU W NAWIĄZANIU DO SPORTU I REKREACJI
- Gold Champ PL.2012 – UEFA Euro 2012
- Gold Champ Polski Związek Piłki Nożnej – UEFA Euro 2012
- Silver Champ Polski Związek Piłki Siatkowej – światowa liga siatkówki
- Bronze Champ Polski Związek Narciarski – konkurs skoków narciarskich Zakopane
OSIĄGNIĘCIA ŻYCIOWE ZWIĄZANE ZE SPORTEM
- Gold Champ Bohdan Tomaszewski – Sprawozdawca sportowy wszechczasów
SPORTOWA MARKA ROKU
ZESPOŁY
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Gold Champ PGE Skra Bełchatów / siatkówka
- Silver Champ Śląsk Wrocław / piłka nożna
- Bronze Champ Ruch Chorzów / piłka nożna
- Bronze Champ Legia Warszawa / piłka nożna
USŁUGI I PRODUKTY
- Gold Champ Tyskie (Kompania Piwowarska)
- Silver Champ Reebok
- Bronze Champ Puma
- Bronze Champ Nike
SPORTOWA ORGANIZACJA ROKU
- Gold Champ Polski Komitet Olimpijski – Reprezentacja Polski na Olimpiadzie w Londynie
- Silver Champ Miasto Poznań – Budowa Stadionu
- Silver Champ Miasto Gdańsk – Budowa Stadionu
- Silver Champ Miasto Wrocław – Budowa Stadionu
- Bronze Champ Polski Związek Piłki Nożnej i PL.2012 – UEFA Euro 2012
- Bronze Champ Ministerstwo Sportu i Turystyki – Zapowiedź nowych / innych działań promocji sportu i rekreacji
SPORTOWY WZÓR ROKU / PRZEWODNICTWO W SPORCIE
- Gold Champ Tomasz Majewski
- Robert Lewandowski
- Agnieszka Radwańska
- Justyna Kowalczyk
WYRÓŻNIENIE, NAGRODA SPECJALNA za odwagę w promocji Polski na arenie międzynarodowej
- Gold Champ OKNOPLAST – sponsoring czołowej drużyny piłkarskiej Inter Mediolan
Przed uroczystością wręczenia nagród The Champ odbyło się spotkanie Klubu Dyrektorów Marketingu z cyklu Marketing Sportu, którego tematem przewodnim była piłka nożna. Uczestnicy wspólnie potwierdzili, że na rynku polskim brakuje spójnej strategii dla marketingu piłki nożnej i konieczne są konsultacje różnych instytucji w tej kwestii. Poruszono również problem podejścia i zaangażowania w promocję sportu przez samych piłkarzy. Podkreślono jak dużą rolę w marketingu sportu pełnią kibice.