The Champ Awards 2012 – laureaci

W pierwszej edycji konkursu The CHAMP Awards – polskie kampanie sportowe nagrodzono firmy i instytucje, które swoją postawą wytyczyły nowe kierunki w rozwoju sportu i rekreacji w Polsce oraz wyróżniły się sukcesami osiągniętymi przez prowadzone kampanie w oparciu o sport i rekreację.
O autorze
2 min czytania 2013-02-13

Do konkursu wpłynęło niemal 100 zgłoszeń. Przez cały rok 2012 internauci oddawali swoje głosy poprzez stronę internetową. Zgłoszenia z najwyższą liczbą punktów w swojej kategorii otrzymały nominację do finału, gdzie zostały ocenione przez Jury i Kapitułę, których członkami są wybitni znawcy polskiego sportu oraz biznesu. 

Wśród zwycięzców znaleźli się m.in. Coca-cola z kampanię związaną z UEFA EURO 2012, PL.2012 za organizację UEFA EURO 2012 oraz BNP Paribas Bank Polska za kontrybucję w polski tenis. Nagrodę specjalną za odwagę w promocji Polski na arenie międzynarodowej otrzymała firma OKNOPLAST, która jest sponsorem czołowej drużyny piłkarskiej Inter Mediolan.

Oto lista laureatów:

SPORTOWY MARKETING SPOŁECZNY

Gold Champ Urząd Miasta Łodzi – Tylko Słabi Gracze Biorą Dopalacze / Marcin Gortat

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj



SPONSORING ZESPOŁU SPORTOWEGO / SPORTOWCA

  • Gold Champ Polpharma – Polpharma Starogard Gdański
  • Gold Champ Polbank – Justyna Kowalczyk
  • Silver Champ Herbapol / Green – up – Anna Rogowska
  • Bronze Champ Pepsi-Cola General Bottlers Poland – Legia / Pepsi Arena

KAMPANIA REKLAMOWA

  • Gold Champ Coca – Cola – kampania związana z UEFA Euro 2012
  • Silver Champ Carlsberg – kampania związana z Euro 2012
  • Silver Champ Biedronka / Jeronimo Martins Polska – oficjalny sponsor Reprezentacji Narodowej w Piłce Nożnej
  • Bronze Champ Decathlon – sklep sportowy
  • Bronze Champ InterSport – sklep sportowy

SPORTOWA STRONA INTERNETOWA ROKU

  • Gold Champ pzps.pl
  • Silver Champ skra.pl
  • Bronze Champ widzew.pl
  • Bronze Champ scott.pl

NAJLEPSZY SPONSORING IMPREZY SPORTOWEJ LUB PRZEDSIĘWZIĘCIA SPORTOWEGO

  • Gold Champ Kulczyk Investments – PKOl
  • Silver Champ P&G – Paraolimpiada
  • Bronze Champ Bank BGŻ – Tour de Pologne
  • Bronze Champ Tauron Polska Energia – PKOl
  • Bronze Champ 4F – Skoki narciarskie

WYRÓŻNIAJĄCA SIĘ KONTRYBUCJA W POLSKI SPORT

  • Gold Champ BNP Paribas Bank Polska – tenis
  • Silver Champ Miasto Gdańsk – piłka nożna
  • Bronze Champ Bank Pekao SA – tenis
  • Bronze Champ PGNiG – piłka ręczna

NAJLEPSZE WYKORZYSTANIE CYFROWEJ KOMUNIKACJI W SPORCIE

  • Gold Champ Cyfra +
  • Silver Champ Cyfrowy Polsat
  • Silver Champ Play
  • Bronze Champ T-Mobile
  • Bronze Champ Orange
  • Bronze Champ Plus GSM

IMPREZA ROKU W NAWIĄZANIU DO SPORTU I REKREACJI

  • Gold Champ PL.2012 – UEFA Euro 2012
  • Gold Champ Polski Związek Piłki Nożnej – UEFA Euro 2012
  • Silver Champ Polski Związek Piłki Siatkowej – światowa liga siatkówki
  • Bronze Champ Polski Związek Narciarski – konkurs skoków narciarskich Zakopane

OSIĄGNIĘCIA ŻYCIOWE ZWIĄZANE ZE SPORTEM

  • Gold Champ Bohdan Tomaszewski – Sprawozdawca sportowy wszechczasów

SPORTOWA MARKA ROKU

ZESPOŁY

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Gold Champ PGE Skra Bełchatów / siatkówka
  • Silver Champ Śląsk Wrocław / piłka nożna
  • Bronze Champ Ruch Chorzów / piłka nożna
  • Bronze Champ Legia Warszawa / piłka nożna

USŁUGI I PRODUKTY

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Gold Champ Tyskie (Kompania Piwowarska)
  • Silver Champ Reebok
  • Bronze Champ Puma
  • Bronze Champ Nike

SPORTOWA ORGANIZACJA ROKU

  • Gold Champ Polski Komitet Olimpijski – Reprezentacja Polski na Olimpiadzie w Londynie
  • Silver Champ Miasto Poznań – Budowa Stadionu
  • Silver Champ Miasto Gdańsk – Budowa Stadionu
  • Silver Champ Miasto Wrocław – Budowa Stadionu
  • Bronze Champ Polski Związek Piłki Nożnej i PL.2012 – UEFA Euro 2012
  • Bronze Champ Ministerstwo Sportu i Turystyki – Zapowiedź nowych / innych działań promocji sportu i rekreacji

SPORTOWY WZÓR ROKU / PRZEWODNICTWO W SPORCIE

  • Gold Champ Tomasz Majewski
  • Robert Lewandowski
  • Agnieszka Radwańska
  • Justyna Kowalczyk

WYRÓŻNIENIE, NAGRODA SPECJALNA za odwagę w promocji Polski na arenie międzynarodowej

  • Gold Champ OKNOPLAST – sponsoring czołowej drużyny piłkarskiej Inter Mediolan

Przed uroczystością wręczenia nagród The Champ odbyło się spotkanie Klubu Dyrektorów Marketingu z cyklu Marketing Sportu, którego tematem przewodnim była piłka nożna. Uczestnicy wspólnie potwierdzili, że na rynku polskim brakuje spójnej strategii dla marketingu piłki nożnej i konieczne są konsultacje różnych instytucji w tej kwestii. Poruszono również problem podejścia i zaangażowania w promocję sportu przez samych piłkarzy. Podkreślono jak dużą rolę w marketingu sportu pełnią kibice.