Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) podczas trwania Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej prowadził codzienny monitoring marek i reklam. Badanie pozwoliło zmierzyć wpływ działań marketingowych na opinie i zwyczaje konsumenckie.
– EURO 2012 to pierwsza tak duża impreza sportowa w Polsce. Postanowiliśmy mierzyć w jaki sposób intensywna komunikacja reklamowa związana z turniejem wpływa dzień po dniu na postrzeganie znajomość marek oraz zachowania konsumenckie – mówi Janusz Sielicki, Dyrektor ds. Badań w IIBR.
Zobacz również
W wyścigu marketingowym udział wzięło wiele marek, niekoniecznie związanych z piłką nożną.
Na czele rankingu marek kojarzonych z emocjami sportowymi znalazły się: Biedronka, Coca-Cola i McDonald’s, Tyskie i Kia. „Czarne konie” badania to: McDonald’s, Kia, Hyundai, Sharp i Powerade. „Ostrym wślizgiem” popularność zdobyły Biedronka, Tyskie i Cisowianka.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Prezentację wyników można pobrać tu.